آموزشی

10 قدم برای نوشتن کتاب

به عنوان نویسنده پرفروش پنج کتاب، می‌توانم بدون تردید به شما بگویم که سخت‌ترین قسمت کار یک نویسنده این است که بنشیند تا کار را انجام دهد. بالاخره کتاب‌ها فقط خودشان نوشته نمی شوند. شما باید تمام تلاش خود را برای ایجاد یک اثر مهم بکنید.

سال ها آرزو داشتم که یک نویسنده حرفه ای باشم. من باور داشتم که چیزهای مهمی برای گفتن دارم که دنیا باید بشنود. اما وقتی به آنچه برای نویسنده شدن نیاز است نگاه می کنم، متوجه می شوم که این روند چقدر با انتظارات من متفاوت بوده است.

برای شروع، شما فقط برای نوشتن یک کتاب نمی نشینید. نوشتن اینگونه نیست. شما یک جمله می نویسید، سپس یک پاراگراف، سپس شاید اگر خوش شانس باشید، یک فصل کامل. نوشتن به صورت متناوب و شروع، به صورت تکه تکه اتفاق می افتد. این یک فرآیند است.

روش انجام کار پیچیده نیست. شما هر بار یک قدم برمی دارید، سپس قدمی دیگر و دیگری. وقتی به کتاب‌هایی که نوشته‌ام نگاه می‌کنم، می‌توانم ببینم که نحوه ساخت آن‌ها آنطور که قبلاً فکر می‌کردم جذاب نبود.

امتیاز: 10 نکته بیشتر برای نوشتن!

اگر برای حفظ انگیزه به کمک نیاز دارید، در اینجا 10 نکته دیگر وجود دارد که به شما کمک می کند تا در این روند ادامه دهید:

1. هر بار فقط یک فصل بنویسید

با استفاده از آمازون Kindle Singles، Wattpad یا اشتراک گذاری با مشترکین لیست ایمیل خود، یک رمان، یک فصل در یک زمان بنویسید و منتشر کنید.

2. کتاب کوتاه تری بنویسید

ایده نوشتن یک شاهکار 500 صفحه ای می تواند فلج کننده باشد. در عوض، یک کتاب کوتاه شعر یا داستان بنویسید. پروژه های طولانی دلهره آور هستند. از کوچک شروع کنید.

3. یک وبلاگ راه اندازی کنید تا زودتر بازخورد دریافت کنید

دریافت بازخورد زودهنگام و اغلب به از بین بردن فشار بیش از حد کمک می کند. یک وب سایت در وردپرس یا Tumblr راه اندازی کنید و از آن برای نوشتن کتاب خود در یک فصل یا صحنه استفاده کنید. سپس در نهایت تمام پست ها را در یک کتاب چاپ شده منتشر کنید. این کمی متفاوت از وبلاگ نویسی سنتی است، اما همان مفاهیم اعمال می شود.

4. یک لیست الهام بخش داشته باشید

شما به آن نیاز دارید تا ایده های تازه را در جریان نگه دارید. به طور مداوم بخوانید و از یک سیستم برای ضبط، سازماندهی و یافتن محتوایی که انتخاب کرده اید استفاده کنید. من از Evernote استفاده می کنم، اما از سیستمی استفاده می کنم که برای شما کار می کند.

5. یک دفتر خاطرات داشته باشید

سپس، مدخل‌ها را در قالب کتاب بسیار صیقلی‌تر بازنویسی کنید، اما از چند فتوکپی یا اسکن صفحات مجله به عنوان تصویر در کتاب استفاده کنید. حتی می‌توانید نسخه‌های «لوکس» را که نسخه‌های فتوکپی شده ژورنال را ارائه می‌کنند، بفروشید.

6. به طور مداوم تحویل دهید

بعضی روزها نوشتن آسان است. بعضی روزها، فوق العاده سخت است. حقیقت این است: الهام بخش صرفاً محصول جانبی کار سخت شماست. شما نمی توانید منتظر الهام باشید. میوز واقعاً یک آدم بیکار است که تا شما تکان نخورید. به او نشان دهید که چه کسی رئیس است و منظور شما تجارت است.

7. استراحت های مکرر داشته باشید

نیل فیوره، نویسنده کتاب «عادت اکنون»، می‌گوید: «یک دلیل اصلی برای به تعویق انداختن کارها وجود دارد: این به ما با رهایی موقت از استرس پاداش می‌دهد.» اگر دائماً در مورد کتاب ناتمام خود استرس دارید، در نهایت برنامه خود را به هم خواهید زد. در عوض، برای استراحت‌ها از قبل برنامه‌ریزی کنید تا سرحال بمانید: استراحت‌های دقیقه‌ای، استراحت‌های ساعتی یا حتی چند روز استراحت.

8. عوامل حواس پرتی را حذف کنید

ابزارهایی مانند Bear یا Scrivener را امتحان کنید تا بتوانید در محیطی کاملاً بدون حواس پرتی بنویسید. به این ترتیب، ایمیل، فیس بوک و توییتر جریان شما را قطع نمی کنند.

9. بنویسید که دیگران کجا می نویسند (یا کار می کنند)

اگر در نوشتن مداوم توسط خودتان مشکل دارید، جایی بنویسید که افراد دیگر نیز در آن کار می کنند. کافی‌شاپ یا کتابخانه‌ای که در آن افراد در واقع کار می‌کنند و فقط در حال معاشرت نیستند، می‌تواند کمک کند. اگر در جایی هستید که دیگران در حال انجام کارها هستند، چاره ای جز پیوستن به آنها نخواهید داشت.

10. در حین انجام کار ویرایش نکنید

در عوض، ابتدا بدون قضاوت بنویسید، سپس به عقب برگردید و بعدا ویرایش کنید. شما جریان بهتری را حفظ خواهید کرد و با انتقاد مداوم از کار خود متوقف نخواهید شد. و زمانی که زمان انجام آن فرا رسید، نوشته های بیشتری برای ویرایش خواهید داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا