آموزشی

نحوه اپلای برای مدرک کارشناسی ارشد

آیا هزینه های درخواستی وجود دارد؟

اکثر دانشگاه های بریتانیا برای درخواست های تحصیلات تکمیلی هزینه ای دریافت نمی کنند. با این حال، بسیاری از رقابتی ترین مؤسسات، هزینه درخواست را دریافت می کنند. اگر برای دوره ای در یک مدرسه تجاری معتبر درخواست می دهید، به احتمال زیاد هزینه پذیرش کارشناسی ارشد از شما دریافت می شود.

برای دانشگاه هایی که هزینه درخواست دارند، این مبلغ می تواند بین 25 تا 75 پوند برای هر برنامه متغیر باشد.

بیانیه شخصی

بیانیه شخصی بخش مهمی از هر برنامه کارشناسی ارشد است. این بیانیه فرصتی برای برجسته کردن مهارت‌ها، دانش و هر تجربه مرتبط شما است، و مطمئن شوید که معلم پذیرش می‌داند که چرا شما برای این برنامه خاص عالی هستید.

برای اطلاعات بیشتر، راهنمای ما برای نوشتن بیانیه شخصی برای برنامه کارشناسی ارشد را بخوانید.

رزومه

ممکن است از شما خواسته شود که برای برخی از دوره ها رزومه کارشناسی ارشد ارسال کنید. این باید دستاوردهای تحصیلی، حرفه ای و شخصی شما را خلاصه کند.

می توانید اطلاعات بیشتری را در راهنمای کامل ما برای نوشتن رزومه کارشناسی ارشد بیابید.

منابع

معمولاً باید اطلاعات تماس حداقل دو «داور» را که می‌توانند مرجعی ارائه کنند و مهارت‌ها و انگیزه‌های علمی شما را تضمین کنند، به دانشگاه آینده خود ارائه دهید.

شرایط شخصی شما روی این داوران تاثیر دارد. اگر بلافاصله بعد از دوره کارشناسی خود برای کارشناسی ارشد درخواست می دهید، معمولاً دو معلم دانشگاه را انتخاب می کنید که شما را به خوبی می شناسند.

اگر پس از گذراندن مدتی از تحصیلات عالی درخواست می دهید، طبیعی است که داوری را از شغل فعلی خود و یکی از معلمان قبلی دانشگاه خود انتخاب کنید. با این حال، الزامات دقیق از موسسه ای به موسسه دیگر متفاوت است.

در اینجا نکاتی وجود دارد که باید هنگام تصمیم گیری درباره داوری خود به آنها توجه کنید:

  • مطمئن شوید که آنها شما را به خوبی می شناسند – استادی را انتخاب نکنید که تقریباً با او تماس نداشته اید. فردی را انتخاب کنید که شما و توانایی های تحصیلی شما را به خوبی بشناسد، شاید یک معلم خصوصی یا استاد راهنمای پایان نامه کارشناسی شما.
  • ابتدا اجازه بخواهید – بعید است که داور احتمالی شما امتناع کند (برای آنها نوشتن ارجاعات امری عادی است)، اما یک درخواست مودبانه بسیار جواب می دهد.
  • توجه زیادی داشته باشید – از آنجایی که نوشتن منابع بخشی از کار اکثر دانشگاهیان است (این امر در مورد کارفرمایان نیز صدق می کند)، داور شما ممکن است درخواست های زیادی برای رسیدگی داشته باشد. به این ترتیب، عاقلانه است که به آنها زمان کافی بدهید. یک هفته قبل از مهلت درخواست با آنها تماس نگیرید!
  • بیانیه شخصی و CV خود را ارسال کنید – این روش خوبی برای نشان دادن آرزوهای شما به داور است.

دانشگاه ها پروتکل های متفاوتی برای مراجع علمی خواهند داشت. با این حال، به عنوان یک قاعده کلی، آنها از داوران می خواهند که یک کپی از مرجع شما را از یک آدرس ایمیل رسمی ایمیل کنند (یا از یک سیستم ارسال الکترونیکی استفاده کنند). از طرف دیگر، داور شما می‌تواند مرجع را، به شرطی که شخصاً امضا کرده باشد، روی کاغذ رسمی و در یک پاکت مهر و موم شده ارسال کند.

مدارک تحصیلی

بخش های پذیرش دانشگاه به مدرکی مبنی بر مدارک تحصیلی شما نیاز دارند. این معمولاً به صورت گواهی مدرک و ریز نمرات دانشگاهی ارائه می شود.

اگر هنوز مدرک خود را به پایان نرسانده اید، نگران نباشید فقط ریز نمرات را ارائه دهید که عملکرد تحصیلی خود را تا به امروز نشان می دهد، و یک نتیجه پیش بینی شده برای دوره کارشناسی شما ارائه می دهد.

اکثر دانشگاه ها یک سیستم درخواست آنلاین دارند که می توانید از آن برای آپلود اسکن این مدارک استفاده کنید. آنها ممکن است از شما بخواهند که نسخه های اصلی مقاله را قبل از ثبت نام در دوره خود مشاهده کنند.

اگر دانشجوی بین‌المللی هستید که تحصیلات قبلی‌تان به زبان انگلیسی نبود، باید کپی مدارک تحصیلی اصلی خود را همراه با ترجمه‌های رسمی این مدارک که توسط یک سرویس ترجمه معتبر انجام شده است، ارسال کنید.

تست های زبان

اگر برای کارشناسی ارشد به زبانی که زبان اول شما نیست، درخواست می دهید، معمولاً باید مدرکی ارائه دهید که در زبان آموزشی مهارت دارید.

در مورد کارشناسی ارشد آموزش داده شده به زبان انگلیسی، اگر زبان اول شما نباشد، احتمالاً باید در آزمون زبان انگلیسی به نمره خاصی برسید. با این حال، اگر قبلاً لیسانس انگلیسی را به پایان رسانده اید (یا در حال تحصیل در آن هستید)، ممکن است این شرط برای شما اعمال نشود.

این چهار مورد از محبوب ترین آزمون های زبان انگلیسی است که به طور گسترده توسط دانشگاه های سراسر جهان پذیرفته شده اند:

  • آیلتس
  • تافل
  • گواهینامه های انگلیسی کمبریج
  • PTE آکادمیک

روش‌های دقیق از آزمونی به آزمون دیگر متفاوت است، اما معمولاً ارائه‌دهنده آزمون نتایج شما را برای مؤسسه‌هایی که درخواست می‌کنید ارسال می‌کند.

راهنمای ما برای آزمون‌های زبان کارشناسی ارشد دارای صفحاتی در مورد زبان‌های اصلی تحصیلی بین‌المللی، از انگلیسی و فرانسوی گرفته تا آلمانی و ماندارین است.

مصاحبه ها

اکثر برنامه های کارشناسی ارشد نیازی به شرکت در مصاحبه ندارند، اما برای انواع خاصی از مدارک تحصیلات تکمیلی، مانند دوره های MBA، کارشناسی ارشد مددکاری اجتماعی و دوره های آموزشی معلم، رایج هستند.

چندین نوع مصاحبه در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد:

  • مصاحبه رسمی
  • مصاحبه اسکایپ
  • چت غیر رسمی
  • آزمون عملی
  • ارائه

شما می توانید در راهنمای کامل ما برای مصاحبه های تحصیلات تکمیلی درباره این نوع مصاحبه ها و نحوه بهترین آمادگی برای آنها بیشتر بدانید.

چقدر طول می کشد تا در مورد درخواست کارشناسی ارشد خود با خبر شوم؟

هنگامی که درخواست خود را ارسال کردید، معمولاً پس از حدود یک ماه از دانشگاه پاسخ خواهید داد. اگر مثبت باشد، این پاسخ می تواند به دو شکل باشد:

  • پیشنهاد مشروط – مشروط به شرایط آکادمیک راضی کننده (به عنوان مثال، دستیابی به یک طبقه بندی مدرک خاص) شما می توانید در برنامه کارشناسی ارشد جایی بگیرید.
  • پیشنهاد بدون قید و شرط – از آنجایی که قبلاً شرایط آکادمیک را برآورده کرده اید، جایگاهی در دوره کسب خواهید کرد

همچنین ممکن است از شما خواسته شود در یک مصاحبه کارشناسی ارشد شرکت کنید.

وقتی پیشنهاد خود را دریافت کردید، می توانید برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد آماده شوید! شما همچنین باید بررسی کنید که می خواهید برای شهریه تحصیلات تکمیلی خود بپردازید.

در عین حال، اگر در مورد درخواست برای کارشناسی ارشد سؤالی دارید، در تماس با بخش پذیرش دانشگاه آینده خود تردید نکنید، که با خوشحالی به شما کمک خواهد کرد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا