آموزشی

بهترین مهارت هایی که باید یاد بگیرید

1. CPR را انجام دهید

CPR مهارت دیگری است که هر بزرگسال نه تنها باید آن را یاد بگیرد بلکه بارها آن را تمرین کرده باشد. زمان یادگیری این مهارت زمانی نیست که فرزند یا پدر شما نیاز به CPR داشته باشد، بلکه در اوقات فراغت خودتان است.

CPR یا احیای قلبی ریوی، هنر ساده ای است که بدانیم چگونه می توان قلب و ریه های شخصی را با کمی فشار هوا و سینه به حرکت درآورد. این یک مهارت مطلق است که در شرایط اضطراری باید داشته باشید، و این یکی از اولین چیزهایی است که به حمل و نقل های فوریت های پزشکی حرفه ای آموزش داده می شود.

همچنین یادگیری این مهارت آسان است، اما بازپرداخت بالقوه آن بسیار زیاد است. یادگیری این مهارت جدید می تواند به راحتی یک عزیز را تا رسیدن اولین پاسخ دهندگان زنده نگه دارد.

مهارت های ذهنی

همه مهارت‌هایی که باید یاد بگیرید چیزهای سرگرم‌کننده‌ای مانند یادگیری نواختن گیتار، جمع کردن فنجان‌های سرعت یا یادگیری یک زبان خارجی جدید نیستند. برخی از آنها مهارت های بسیار مفیدتر از آن هستند.

به عنوان مثال، شما در حال یادگیری نحوه یادگیری هستید. وقتی پیچیدگی‌های نحوه یادگیری را یاد می‌گیرید، هر مهارت یا ذره‌ای از دانش را کمی سریع‌تر و آسان‌تر یاد می‌گیرید، به این دلیل که فرآیند یادگیری مهارت‌های جدید را کاملاً درک می‌کنید.

بسیاری از مهارت های ذهنی برای یادگیری به این صورت است. آنها بر اساس مهارت های اساسی هستند که به شما کمک می کند بیشتر بیاموزید، کارهای بیشتری انجام دهید، بیشتر به دست آورید یا به طور کلی در زندگی موفق شوید.

2. سوالات درست بپرسید

اولین و مهمترین مهارت ذهنی که هر انسانی می تواند در زندگی خود بیاموزد این است که بداند چگونه سؤالات درست بپرسد. بسیاری از مردم به دنبال پاسخ برای سوالاتی هستند که حتی هرگز نپرسیده اند. وقتی سؤال درستی را از خود می‌پرسیم، فرصت هدر دادن زمان ارزشمند خود را برای جستجوی چیزی که واقعاً به آن نیاز نداریم، از بین می‌بریم.

یک راه عالی برای توسعه این مهارت این است که دائماً موارد زیر را از خود بپرسید:

  • بهترین سوالی که می توانم از خودم بپرسم چیست؟
  • چگونه به آنچه می خواهم برسم؟

3. آنچه را که به شما علاقه دارد و/یا علایقتان را پیدا کنید

اگر واقعاً به چیزی علاقه ندارید شروع کردن یک مکالمه شرم آور است. شما از همه شنوندگان خود خود بهتر خود را انکار می کنید. به همین ترتیب، عمل نکردن، کار کردن و رفتار نکردن به روشی که واقعاً به شما علاقه دارد، شرم آور است. اگر واقعا اهمیت ندهی، تو واقعی نخواهی بود.

به همین دلیل مهم است که واقعاً به کار، روابط، موفقیت، آینده خود و بقیه لیست لباسشویی اهمیت دهید. چیزهایی را در زندگی پیدا کنید که توجه شما را جلب می کند و از انجام آنها لذت می برید.

“علاقه داشتن” به کارهایی که انجام می دهید ممکن است کمی پیش پا افتاده باشد… اما حقیقت دارد. اگر واقعاً از کارهایی که انجام می دهید عقب نشینی می کنید، ادامه روند یادگیری برای مهارت های جدید یک کار طاقت فرسا نیست، بلکه چیزی است که شما فعالانه دنبال می کنید. برای شروع یک مهارت حتما به آن علاقه داشته باشید مثلا اگر خیاطی را به عنوان مهارت انتخاب کردید باید به آن علاقه هم داشته باشید و بهترین کلاس خیاطی در تهران را برای یادگیری انتخاب کنید. با حضور در بهترین کلاس خیاطی در تهران جزئیات کامل را یاد خواهید گرفت و خیاط توانمند تری خواهید شد.

4. از تفکر انتقادی استفاده کنید

تفکر انتقادی توانایی شانس موفقیت و درک با استفاده از سطح بالاتر فکر است. تفکر انتقادی ترکیبی انبوه از مهارت‌های مجزا است که همه با هم جمع می‌شوند تا فرآیندهای فکری را شکل دهند که به نتایج بهتری منجر می‌شود. تفکر انتقادی در رشته های مهندسی نظیر صنایع، مکانیک و .. کاربرد دارد. اگر قصد یادگیری مهندسی مکانیک را دارید عبارت یادگیری مهندسی مکانیک را در گوگل جستجو کنید تا با جزئیات این رشته بیشتر آشنا شوید.

تفکر انتقادی ابزاری باشکوه برای دستیابی به موفقیت بالاتر است و شما به راحتی می توانید نتایج خود را در زندگی بهبود بخشید و به سادگی از نحوه تفکر انتقادی آگاه باشید.

5. مهارت زندگی آگاهانه

من ذهن آگاهی را یک مهارت “ذهنی” می دانم، اما جنبه های زیادی از زندگی ما را تحت تاثیر قرار می دهد. استرس را کاهش می دهد، به کاهش رنج از بسیاری از دردها و بیماری ها کمک می کند و می تواند به ما کمک کند به دلیل ارتباط ذهن-بدن-روح که ایجاد می کند احساس سلامتی، شادی و تندرستی بهتری داشته باشیم.

به طور خلاصه، تمرکز حواس به معنای توجه شدید به کارهایی است که انجام می دهید. از آنجایی که دنیای ما یک مکان شلوغ است و 100٪ مراقب همه چیز در 24/7/364 سخت است. ذهن‌آگاهی معمولاً به فعالیت‌های خاصی تقسیم می‌شود که در آن شما به آنچه در زمان‌های خاص انجام می‌شود، توجه شدید می‌کنید، مانند «غذا خوردن آگاهانه».

این مثال کاملی از ذهن آگاهی در کل است. وقتی با هوشیاری غذا می خورید، این کار را به آرامی انجام می دهید. طعم و مزه را می پسندید. سعی کنید تشخیص دهید که از چه موادی در فرآیند پخت و پز استفاده شده است و در عین حال به گرمای غذا روی زبان و احساس ترد بودن غذا فکر کنید.

آیا می خواهید جزئیات بیشتری در مورد ذهن آگاهی و اینکه چگونه می توانید ذهن آگاهی بیشتری کسب کنید، بیاموزید؟ چرا برخی از کتاب‌هایی را که با شریک نویسندگی‌ام بری داونپورت نوشته‌ام، بررسی نکنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا