آموزشی

نکاتی برای دوام لپ تاپ قدیمی

اگر هنوز نمی خواهید لپ تاپ جدیدی بخرید، راه هایی برای به حداکثر رساندن طول عمر لپ تاپ وجود دارد. قبل از خرید لپ تاپ تمیز و جدید، کارهای زیادی می توانید انجام دهید تا از لپ تاپ قدیمی مراقبت کنید و عمر آن را تا جایی که ممکن است افزایش دهید. کنترل تلویزیون اندروید

نکات فنی بیشتر

برای مثال وقتی فهمیدم Lenovo Yoga 2 13 7 ساله دوستم هنوز کار می کند و در واقع به خوبی کار می کند، من را گیج کرد. کثیف است، گربه‌های پرنده از روی صندلی‌های ناپایدار از بین رفته است، می‌نشیند در حال پخت در زیر نور آفتاب داغ، تابستان‌ها را با رطوبت ۹۰ درصد داخل خانه تحمل می‌کند، و سیستم‌عاملش به‌روزرسانی نشده است… فکر نمی‌کنم هرگز. او هنوز درایو 128 گیگابایتی را پر نکرده است. اخیراً او پرسید که آیا باید به ویندوز 11 (از ویندوز 8.1) ارتقا یابد. پس از برداشتن چانه ام از روی زمین، به این نکته اشاره کردم که او احتمالاً نمی تواند. حتی اگر الزامات را برآورده کند، احتمالاً کندتر از اکنون خواهد بود.

اما باید گزارش دهم که بالاخره به آن سطل زباله الکترونیکی بزرگ در آسمان رفته است. فقط به این دلیل که یک بار بیش از حد آن را رها کرده است. زمان بازیافت آن است. پاک کردن سرچ اینستاگرام

با این حال، در این مدت، حداقل دو لپ‌تاپ را بررسی کرده‌ام، یکی با باتری متورم شده و دیگری با سیم‌کشی و مشکل پلاستیک شکسته که نمایشگر را غیرقابل استفاده کرده است. آنها در شرایط زیبایی شناختی نزدیک به بکر از این جهان خارج شدند. و او مجبور شد یک لپ‌تاپ 13 اینچی مایکروسافت سرفیس 4 را پس از یک سال کار در خانه به دلیل نقص اتصال بازگرداند، اگرچه قبلاً بسیار ضعیف به نظر می‌رسید.

به بهترین ها امیدوار باشید، برای بدترین ها آماده شوید

پشتیبان‌گیری از داده‌ها در فهرست طولانی و طولانی توصیه‌های «آنطور که من می‌گویم، نه آن‌طور که من انجام می‌دهم» قرار دارد. اما هرچه مدت بیشتری روی لپ‌تاپ نگه دارید، فایل‌ها و اطلاعات غیرقابل تعویض بیشتری روی آن انباشته خواهید شد. و احتمال اینکه به زباله های الکترونیکی تبدیل شود بیشتر است. بنابراین قبل از اینکه لپ تاپ خود را لمس کنید تا مشکلاتی را برطرف کنید – از جمله تمیز کردن – باید از آن نسخه پشتیبان تهیه کنید.

قانون نانوشته این است: اگر از لپ تاپ خود نسخه پشتیبان تهیه نکنید، با یک شکست فاجعه بار روبرو می شوید. اما اگر این کار را انجام دهید، هیچ اتفاقی نمی افتد. زیرا این روشی است که جهان کار می کند.

نوازشش کن

منظورم این نیست که قبل از اینکه هر شب آن را بخوابانید، آن را یک لالایی بخوانید، یا حتی با آن با عجله رفتار کنید. فقط در مورد جابجایی و ذخیره سازی از عقل سلیم استفاده کنید. به عنوان مثال، فکر نکنید، “اووو، ناز. این را اینستاگرام کنید!” وقتی گربه‌تان روی صفحه‌کلید لپ‌تاپ شما جمع می‌شود و به دنبال جلب توجه یا گرما است. فکر کنید، “آن گربه قرار است صفحه کلید پروانه ای مک بوک من را نابود کند.”

سایر اقدامات ساده عبارتند از:

  • آن را در زیر نور گرم آفتاب نگذارید.
  • حیوانات و بچه ها را دور نگه دارید. اگر مجبور هستید آن را برای یک دقیقه بدون مراقبت رها کنید، آن را در جایی قرار دهید که در دسترس نیست، یا حداقل درب آن را تا حدی به سمت پایین کج کنید تا صفحه و صفحه کلید محافظت شوند.
  • آن را از لبه میز، کاناپه، صندلی، عثمانی و غیره آویزان نکنید. این یک سیاست خوب برای هر شی است، صادقانه بگویم.
  • اطراف آن چیزی نخورید (او می‌گوید، تکه‌های پوست پسته را از روی کیبورد تکان می‌دهد و تکه‌ها را از شکاف‌ها بیرون می‌آورد).
  • قبل از استفاده از آن دست های خود را بشویید یا ضدعفونی کنید تا آلودگی و انتقال روغن به حداقل برسد. اینها می توانند در طول سالها ایجاد شوند.
  • اگر فقط به صورت پراکنده از آن استفاده می کنید، آن را در عاری از گرد و غبارترین مکان موجود نگهداری کنید.
  • وقتی روشن است یا در حالت خواب است، آن را با پارچه نپوشانید و آن را در محیط دیگری که جریان هوا وجود ندارد، رها نکنید. (این برای لپ‌تاپ‌های ویندوز 10 سه برابر می‌شود، زیرا پیش‌فرض مایکروسافت این است که آن‌ها را برای به‌روزرسانی‌های اجباری بیدار می‌کند، اما مطمئن نیست که بعد از آن به حالت خواب برمی‌گردد. دو بار با من مواجه شده‌ام که لپ‌تاپ‌ها در رختخوابم نزدیک به داغ شدن بیش از حد شده‌اند، زیرا ویروس فعلی وجود دارد. واضح است که تعاریف مهمتر از این است که من را به آتش نکشید.)
  • آن را در حال شارژ 24 ساعته نگذارید. توجه داشته باشید که بسته به نوع قدیمی یا مدل سیستم شما، وصل نگه داشتن آن ممکن است مشکلی ایجاد نکند، اما با خاموش کردن آن به طور دوره‌ای به شما امکان می‌دهد مشکلات اولیه باتری یا سیستم الکتریکی را بررسی کنید. همچنین می‌توانید از ابزاری برای بررسی میزان فرسودگی باتری لپ‌تاپ ویندوز خود استفاده کنید.
  • اطرافش سیگار نکش هیچ چیز الکترونیک را سریع تر از بین نمی برد.

همچنین باید کابل آداپتور را به صورت دوره ای بررسی کنید، به خصوص اگر حیوانات خانگی دارید. انگشتان خود را در امتداد آن قرار دهید و احساس کنید آثار دندان وجود دارد. کابل جویده شده لپ‌تاپ شما را خراب نمی‌کند – آنها طوری طراحی شده‌اند که در صورت سوراخ شدن عایق کار نمی‌کنند – اما ممکن است جایگزینی آنها گران تمام شود. گربه من، Iris the Destroyer، نام خود را با جویدن دو آداپتور Dell AC با قیمت 70 دلار در هر پاپ به دست آورد (از جمله دلایل دیگر). اگر زودتر آن را گرفتید، می توانید برای ایمنی آنها را تغییر مسیر دهید. به علاوه، برای حیوانات خوب نیست.

اگر گربه‌تان دوست دارد روی صفحه‌کلید بچرخد، یک پایه لپ‌تاپ کج‌دار تهیه کنید – فلیکس احتمالاً فضای جایگزینی روی میز شما پیدا می‌کند که حتی راحت‌تر است – یا فضایی در نزدیکی میزتان ایجاد کنید که گربه‌تان همچنان بتواند بر شما نظارت کند و گرمای تابشی صفحه کلید را تقلید می کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا