اخبار

خبرهای مهم در سال 2021

ویدیوی آرنولد شوارتزنگر در مورد خشونت در کاپیتول همه صحبت می کنند

او برگشته است … و مردم گوش می دهند. آرنولد شوارتزنگر در 10 ژانویه با پیامی در مورد حمله خشونت آمیز به ساختمان کنگره که نزدیک به سه میلیون بازدید داشته است، در اینستاگرام منتشر کرد. شوارتزنگر با معرفی خود به‌عنوان «مهاجر به این کشور»، هنگام تشبیه رویداد کاپیتول با کریستال‌ناخت (شب شیشه‌های شکسته)، حمله نازی‌ها به یهودیان آلمان در نوامبر 1938 که هولوکاست (از طریق تاریخ) را پیش‌بینی می‌کرد، ضربه‌ای نزد. این بازیگر و فرماندار سابق کالیفرنیا گفت: «چهارشنبه روز شیشه شکسته همین جا در ایالات متحده بود. “اما اوباش فقط شیشه‌های کاپیتول را شکستند. آنها آرمان‌هایی را که ما بدیهی می‌دانستیم شکستند. آنها فقط درهای ساختمانی را که دموکراسی آمریکایی را در خود جای داده بود شکستند. آنها همان اصولی را که کشور ما بر اساس آن بنا شده بود زیر پا گذاشتند. ”

شوارتزنگر با یادآوری دوران کودکی خود در اتریش پس از جنگ جهانی دوم، شخصی شد، جایی که پدرش یکی از بسیاری از مردانی بود که مشروب می‌نوشید و خانواده‌هایشان را مورد آزار قرار می‌داد، زیرا آنها با خاطرات خود از رژیم نازی دست به گریبان بودند. او خاطرنشان کرد که ترسناک ترین آنها این بود که بسیاری از این افراد صرفاً شهروندان متوسطی بودند که مایل بودند به تبلیغات شیطانی گوش دهند و مسیر درست را دنبال کنند. همه چیز با دروغ و دروغ و دروغ و عدم تحمل شروع شد. اگرچه شوارتزنگر معتقد نیست که آمریکا واقعاً در راه تبدیل شدن به آلمان نازی دیگری است، او گفت: “من معتقدم که ما باید از عواقب وخیم خودخواهی و بدبینی آگاه باشیم.”

آرنولد شوارتزنگر رئیس جمهور ترامپ را “بدترین رئیس جمهور تاریخ” خواند

شوارتزنگر با وجود اینکه یک فرماندار جمهوری خواه (از طریق بیوگرافی) بود، چیزی جز تحقیر برخی از اعضای حزب خود نداشت. او بدون نام بردن از مقامات جمهوری خواه “بی ستون فقرات” را محکوم کرد که حمایت از ترامپ و ادعاهای تقلب در انتخابات او باعث تحریک شرکت کنندگان در تجمع برای حمله شد. اما قوی ترین سخنان او برای شخص ترامپ بود که این بازیگر او را “یک رهبر شکست خورده” خواند و افزود: “او به عنوان بدترین رئیس جمهور تاریخ در تاریخ ثبت خواهد شد.”

همانطور که شوارتزنگر گفت: “آمریکا از این روزهای سیاه بازخواهد گشت و بار دیگر نور ما را روشن خواهد کرد.” او از مقامات منتخب همه احزاب خواست که تجسم “قلب خدمتگزار” باشند و برای صلاح کشور عمل کنند. سپس، شوارتزنگر با نشان دادن شمشیر تاثیرگذاری که در فیلم‌های کانن استفاده کرده بود، اشاره کرد که چگونه قدرت این سلاح از «تعطیل» ناشی می‌شود – قرار گرفتن مکرر در معرض آتش و آب. دموکراسی ما مانند فولاد این شمشیر است: هر چه بیشتر تعدیل شود، قوی‌تر می‌شود.»

در میان بسیاری از کامنت‌کنندگانی که از ترمیناتور سابق تمجید کردند، دو فرزند او از ازدواج قبلی‌اش با ماریا شرایور بودند. کاترین شوارتزنگر با ارسال تشویق، دعا و شکلک های قلب خود گفت: “عالی!!” پاتریک، بازیگر نیز نوشت: “بابا واقعاً عمیق. زیبا گفت. متشکرم.”

واکنش غم انگیز باراک اوباما به ناآرامی در دی سی

بیش از هرج و مرج، شورش و ناآرامی ناشی از اقدامات تندروهای MAGA در واشنگتن دی سی دیروز، ملت را دلشکسته و ترسان کرد. همانطور که نیویورک پست آن را توصیف کرد، آمریکایی ها با وحشت به این موضوع نگاه می کردند که “آشوب” بر ساختمان کنگره افتاده است.

هارپرز بازار خاطرنشان کرد که با فقدان کامل رهبری رئیس جمهور ترامپ، همراه با تصمیم او برای تحریک به جای محکوم کردن اقدامات پیروان وفادارش، «تجاوزکاران درها را شکستند و پنجره ها را شکستند، سلفی های دیوانه وار با مجریان قانون گرفتند و در داخل دفاتر مقامات دولتی، و بیشتر از بیرون دیوارهای کاپیتول، فسق و فجور را تشویق کردند.»

باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق، در تلاشی برای کاهش ترس شهروندان ناآگاه و بدون دلیل، دست به کار شد و پاسخی رسمی منتشر کرد و گفت که بسیاری از آمریکایی‌ها قبلاً به آن فکر می‌کردند. اوباما با انداختن این تقصیر مستقیماً به پای رئیس جمهور فعلی ما، ابراز تاسف کرد: «تاریخ به درستی خشونت امروز در کنگره را که توسط رئیس جمهور مستقر تحریک شده و به دروغگویی بی‌اساس در مورد نتیجه یک انتخابات قانونی ادامه داده است، به یاد خواهد آورد. افتضاح و شرم بزرگ برای ملت ما.» او بدون عذرخواهی ادامه داد: “اما اگر با آن به عنوان یک غافلگیر کننده برخورد کنیم، خودمان را مسخره می کنیم.”

باراک اوباما از جمهوری خواهانی که به اندازه کافی شجاع هستند تا در برابر رئیس جمهور ترامپ بایستند تمجید کرد

باراک اوباما با فراخواندن رسانه‌های محافظه‌کار و متحدان سیاسی معتقد دولت کنونی، انتقاد کرد: «دو ماه است که یک حزب سیاسی و اکوسیستم رسانه‌ای همراه آن اغلب تمایلی به گفتن حقیقت خود ندارند – که این انتخابات چندان نزدیک نبود و رئیس جمهور منتخب بایدن در 20 ژانویه تحلیف شود. او ادامه داد، با سخنوری و رهبری که مردم آمریکا در چنین روز سیاهی به شدت به آن نیاز داشتند، “روایت فانتزی آنها از واقعیت دورتر و دورتر شده است، و بر اساس سال ها کینه کاشته شده است. اکنون ما عواقب آن را می بینیم. به یک اوج خشونت آمیز.”

او در یک فراخوان سیاسی به تسلیحات که به طور قطعی با برانگیختن شورشیان ترامپ متفاوت بود، خواستار شد: “رهبران جمهوری خواه انتخابی دارند که در اتاق های هتک حرمت شده دموکراسی روشن شده است. آنها می توانند به این راه ادامه دهند و آتش های شعله ور را ادامه دهند. یا می توانند انتخاب کنند. واقعیت و اولین قدم ها را برای خاموش کردن شعله ها بردارند. آنها می توانند آمریکا را انتخاب کنند.”

رئیس‌جمهور سابق با تشویق همتایان جمهوری‌خواه خود که به اندازه کافی شجاع بودند تا برای روند دموکراتیک بایستند، نتیجه‌گیری کرد: «صدای آنها به نمونه‌های مقامات جمهوری‌خواه ایالتی و انتخابات محلی در ایالت‌هایی مانند جورجیا می‌افزاید که از ترساندن خودداری کرده‌اند و وظایف خود را محترمانه انجام داده‌اند. ما به رهبران بیشتری مانند اینها نیاز داریم – در حال حاضر و در روزها، هفته ها و ماه های آینده، در حالی که رئیس جمهور منتخب بایدن برای بازگرداندن یک هدف مشترک به سیاست ما تلاش می کند.» وی در پایان گفت: “این به همه ما به عنوان آمریکایی، صرف نظر از حزب، بستگی دارد که از او در این هدف حمایت کنیم.”

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا