اخبار

اخبار برتر در سال 2021

1. کانادا و شیلی ممنوعیت فروش وسایل نقلیه احتراقی را تا سال 2035 اعلام کردند، اتحادیه اروپا طرحی را برای انجام همین کار پیشنهاد کرد (اگرچه هنوز قانون نیست) و سپس طرح واقعاً بزرگ: در COP26، 37 کشور از جمله بریتانیا، هند، مکزیک، مراکش و ترکیه متعهد شدند که فروش خودروهای گازسوز را تا سال 2035 در کشورهای ثروتمند و تا سال 2040 در کشورهای فقیرتر متوقف کنند.

2.به لطف سیاست هایی در گطول 24 سال گذشته، کشور کالیفرنیا این موضوع را بیان کرد که 78 درصد آلودگی بر اثر ذرات گازوئیل، مواد سیاه سمی تولید شده از اگزوز اتومبیل ها کاهش یافته است و به وجود آمدن هوای پاک باعث شده 82 درصد مرگ و میرهای قلبی ناشی از آلودگی هوا کاهش یابد. بیماری های ریوی در کشور نیویورک دومین کشور پس از کالیفرنیا شناخته شد که موجب شده استفاده از موتورهای احتراقی ممنوع شود پس از آن که فرماندار کتی هوچول، لایحه‌ای را امضا کرد که بر اساس آن تمام وسایل نقلیه مسافربری فروخته شده در این ایالت تا سال 2035 بدون آلایندگی هستند.

3. در ماه دسامبر، EPA ایالات متحده قوانین جدیدی را صادر کرد که به طور قابل توجهی سطوح انتشار گازهای گلخانه ای را برای خودروهای جدید، شاسی بلندها و وانت های فروخته شده در مدل سال های 2023 تا 2026 تشدید می کند. در مجموع، این استانداردها انتشار کربن را تا 3.1 میلیارد تن کاهش می دهد. 2050، معادل دو سال کامل انتشار گازهای گلخانه ای از تمام حمل و نقل در ایالات متحده.

83. فعالان حقوق حیوانات در بریتانیا و اسپانیا در سال جاری با اصلاحات برجسته ای که به طور قانونی حیوانات را به عنوان «موجودات باهوش» به رسمیت می شناسد، از ظلم و بدرفتاری جلوگیری می کند، پیروزی های بزرگی به دست آوردند، و در ایالات متحده، فعالان در شکار غنائم، حیات وحش با بودجه دولتی، پیروزی های بزرگی را جشن گرفتند. آزمایش های کشتار، حبس در قفس، و ممنوعیت تاریخی خز.

4. اتحادیه اروپا به حذف تدریجی استفاده از حیوانات در آزمایش‌های آزمایشگاهی رأی داد و سالانه هشت میلیون میمون، سگ، گربه، خرگوش، موش و موش را نجات داد، ویرجینیا چهارمین ایالت آمریکا شد که آزمایش‌های آرایشی روی حیوانات را ممنوع کرد و مکزیک چهل و یکمین ایالت شد. پس از نجات رالف، یک فیلم انیمیشن در مورد تستر لوازم آرایشی خرگوش، 1.3 میلیون نفر را تشویق کرد تا برای قانون جدید درخواست دهند.

5. گزارش شده است که مصرف حیوانات وحشی در سراسر چین، میانمار، تایلند، ویتنام و ایالات متحده به دلیل تغییر ذائقه فرهنگی و نگرانی‌ها در مورد COVID-19 تقریبا 30 درصد کاهش یافته است و تحقیقات مخفی باعث شد تا بزرگترین حراج گوشت سگ در کره جنوبی انجام شود. خانه به پایان برسد، و مدافعان اکنون خواستار ممنوعیت دائمی کشتار و پردازش سگ ها برای غذا هستند.

6. تانزانیا اعلام کرد که امیدوار است پس از هزاران دستگیری، از جمله 21 نفر از شاهان تجارت غیرقانونی، به هدف “صفر غیرقانونی فیل” برسد. از سال 2014، جمعیت فیل آن 17000 افزایش یافته است. مالاوی همچنین از کاهش چشمگیر شکار غیرقانونی و قاچاق حیوانات وحشی به دلیل مجازات‌های سخت‌تر گزارش داد، به طوری که 90 درصد از مجرمان حیات وحش از زمان اصلاح قانون در سال 2017 به طور متوسط ​​4 سال و نیم در زندان گذرانده‌اند و هیچ گونه کشف و ضبط بین‌المللی عاج از آن زمان به این کشور مربوط نشده است. .

7. خبر خوب برای گروه کر سپیده دم جهانی (ادامه دهید، آن را باز کنید، به ما اعتماد کنید). 400 سال پس از نابودی، جمعیت جرثقیل های بریتانیا نقطه عطف مهمی را در مسیر بهبودی خود پشت سر گذاشتند، در شیلی، جمعیت طوطی حفاری از 217 در سال 1986 به بیش از 4000 نفر امروز افزایش یافته است و در نامیبیا ماهیگیر گفت: آنها مرگ تصادفی پرندگان دریایی را از 30000 در سال در سال 2009 به تنها 215 در آخرین شمارش کاهش داده اند، به لطف خطوط ترسناک پرندگان (نوعی مترسک دریایی) در قایق های ماهیگیری.

8. نوعی از دسته عقاب ها در دهه گذشته به بیش از 300000 پرنده در آسمان های آمریکا 4 برابر افزایش داده است.کندور موجود در کالیفرنیا با تلاش های زیاد قبیله یوروک پس از گذشت یک قرن به آسمان خود بازگشت، بلغارستان اکنون تعداد پایدار 80 کرکس گریفون را پس از گذشت 40 سال از اعلام انقراض را به خود اختصاص داد.

9. گابن اقداماتی مهم را برای محافظت از 69 کوسه و پرتوها را با تغییرات در جزر و مد در کشور خود تصویب کرد و قاونی جدید در خصوص ماهیگیری برای محافظت از کوسه های نهنگ ، دلفین ها و چرتوهای مانتا توسط موزامبیک ارائه تصویب شد و با این کار ماهیگیری های غیر مجاز تا حدود زیادی کاهش یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا