اخبار

برترین های روز

رئیس جمهور سریلانکا کابینه را دوباره بدون وزیر دارایی گسترش داد. هند، ایالات متحده و 11 کشور به پیمان تجاری جدید هند و اقیانوسیه و غیره می پیوندند

عناوین اصلی اخبار روز و موارد دیگر.

  • هند، ایالات متحده و 11 کشور به پیمان تجاری جدید هند و اقیانوسیه پیوستند

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده اعلام کرد که 12 کشور به یک پیمان تجاری جدید ملحق شده اند که به گفته کاخ سفید به ایالات متحده کمک می کند تا با اقتصادهای آسیایی در موضوعاتی از جمله زنجیره تامین، تجارت دیجیتال، انرژی پاک و تلاش های ضد فساد همکاری نزدیک تری داشته باشد.

  • بحران سریلانکا | رئیس جمهور گوتابایا بدون وزیر دارایی دوباره کابینه را گسترش داد

رئیس جمهور سریلانکا، گوتابایا راجاپاکسا، روز دوشنبه، 23 مه 2022، کابینه را با معرفی هشت وزیر دیگر گسترش داد، اما او یک بار دیگر وزیر دارایی را برای مدیریت بدترین بحران اقتصادی که این کشور جزیره با آن مواجه است، منصوب نکرد. وزرای جدید به حزب حاکم سریلانکا پودوجانا پرامونا (SLPP) و متحدان آن – SLFP و EPDP، یک حزب اقلیت تامیل در شمال تعلق دارند.

  • ICRA: تولید ناخالص داخلی هند احتمالاً تنها 3.5 درصد در سه ماهه چهارم 2021-2022 رشد کرده است.

آژانس رتبه بندی ICRA پیش بینی کرده است که رشد تولید ناخالص داخلی هند ممکن است در سه ماهه چهارم 2021-2022 از 5.4 درصد در سه ماهه اکتبر تا دسامبر 2021 به 3.5 درصد کاهش یابد. انتظار می‌رود ارزش افزوده ناخالص اقتصاد (GVA) در فاصله ژانویه تا مارس 2022 در مقایسه با 4.7 درصد در سه ماهه قبل، حتی با سرعت 2.7 درصد افزایش یابد.

  • پلی آف IPL: Super Over می تواند برنده را در صورت اختلال تعیین کند

یک Super Over می‌تواند تصمیم بگیرد که قهرمانان IPL 15 اگر خدایان باران اسپویل‌اسپورت بازی کنند و هیچ بازی در زمان قانونی امکان‌پذیر نیست. بر اساس یادداشت توجیهی IPL، اگر حتی یک طرف مقابل هم امکان پذیر نباشد، جدول رده بندی لیگ اولویت خواهد داشت و برنده را تعیین می کند. این همچنین در مورد Qualifier 1, Eliminator, Qualifier 2 که روزهای رزرو ندارند نیز اعمال می شود.

  • رئیس ارتش از مناطق رو به جلو در امتداد LoC بازدید می کند

ژنرال مانوج پانده، فرمانده ارتش، روز یکشنبه از مناطق پیشرو در امتداد خط کنترل (LoC) در کشمیر بازدید کرد و در جریان وضعیت امنیتی موجود قرار گرفت. آقای پانده پس از تصدی سمت رئیس ستاد ارتش (COAS) در 30 آوریل، در اولین سفر خود به کشمیر، روز شنبه وارد سرینگار شد.

  • نخست وزیر مودی به ریاست شورای بین ایالتی تشکیل شد. آمیت شاه رئیس کمیته دائمی

شورای بین ایالتی که برای ترویج و حمایت از فدرالیسم تعاونی در کشور فعالیت می کند، با نخست وزیر نارندرا مودی به عنوان رئیس و وزیران ارشد همه ایالت ها و شش وزیر اتحادیه به عنوان اعضای تشکیل شده است.

  • گرما روشن است: علائم وحشیانه تغییرات آب و هوایی در حال افزایش است

اداره هواشناسی هند (IMD) که در سال 1875 تأسیس شد، با ردیابی دما، رطوبت و باران شروع به کار کرد. اکنون این یکی از بزرگترین عملیات در جهان است که ده ها پارامتر آب و هوا را ردیابی می کند. این اطلاعات در حوزه عمومی به اشتراک گذاشته شده است. هنگامی که IMD به وجود آمد، هدف آن «مطالعه سیستماتیک آب و هوا و آب و هوا در هند به عنوان یک کل و استفاده از دانش به دست آمده در مورد طوفان و سایر هشدارها و پیش‌بینی‌های روزانه» بود.

  • دولت تامیل نادو استودیو آب و هوا را احیا کرد

دپارتمان محیط زیست، تغییرات آب و هوا و جنگل، استودیوی آب و هوایی را که در مرکز مدیریت تغییرات آب و هوایی و بلایای طبیعی (CCCDM) در دانشگاه آنا راه اندازی شده بود، احیا کرده است. اگرچه “Climate Studio” در سال 2019 همراه با لوازم جانبی کافی راه اندازی شد، اما به دلایل مختلف تاکنون عملیاتی نشده است. این دپارتمان با بررسی عملکرد این استودیو تصمیم به احیای فعالیت آن گرفت.

  • IPL 2022 | بوونشوار کومار می‌گوید: این فصل چالش‌برانگیز بود و مصدومیت‌ها مانع من شدند

بوونشوار کومار، کاپیتان ایستاده سان رایزرز حیدرآباد، از عملکرد خود در IPL راضی بود زیرا مدیریت مصدومیت‌هایش در فصلی ناامیدکننده برای تیمش به یک “چالش” تبدیل شد. پس از پیروزی در پنج بازی متوالی از هفت بازی اول، سانرایزرز حیدرآباد شش بازی از هفت بازی بعدی را باخت تا در جدول 10 تیمی IPL در رده هشتم قرار گیرد.

  • گزارش می‌گوید خودروهای تسلا، قفل‌های هوشمند مستعد هک آسیب‌پذیری بلوتوث هستند

هکرها می‌توانند از آسیب‌پذیری جدید بلوتوث کم‌انرژی (BLE) برای باز کردن قفل‌های دیجیتال در خودروها و سایر دستگاه‌های هوشمند استفاده کنند. به گفته شرکت امنیت سایبری NCC، خودروهایی مانند تسلا که از سیستم‌های احراز هویت مجاورت مبتنی بر بلوتوث استفاده می‌کنند، در برابر چنین هک‌هایی آسیب‌پذیر هستند.

  • ناوجوت سینگ سیدو برای معاینه پزشکی به بیمارستان راجندرا در پاتیالا آورده شد

منابع رسمی گفتند، ناوجوت سینگ سیدو، رهبر کنگره، که برای گذراندن یک سال حبس در یک پرونده مرگ ناشی از خشم جاده‌ای در سال 1988 در زندان مرکزی پاتیالا به سر می‌برد، صبح روز دوشنبه تحت تدابیر شدید امنیتی برای معاینه پزشکی به بیمارستان راجیندرا در پاتیالا منتقل شد.

  • Pandemic هر 30 ساعت یک میلیاردر جدید ایجاد می کند: آکسفام در داووس

در حالی که ثروتمندان و قدرتمندان از سراسر جهان برای نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد در سال 2022 در اینجا گرد هم می‌آیند، آکسفام بین‌المللی روز دوشنبه اعلام کرد که همه‌گیری کووید-19 هر 30 ساعت یک میلیاردر جدید ظاهر می‌شود، در حالی که نزدیک به یک میلیون نفر ممکن است به سمت افراط سوق داده شوند. فقر امسال هر 33 ساعت

  • بادهای تغییر در مناطق قبیله ای در پالنادو می وزد

دهکده‌های قبیله‌ای در پالنادو چالش‌های زیادی از جمله دسترسی به آب آشامیدنی و امکانات آبیاری و عدم دسترسی به آموزش و مراقبت‌های بهداشتی با کیفیت را به همراه دارند. نرخ بالای ترک تحصیل در مدارس ابتدایی و متوسطه به عنوان یک منطقه مهم نگرانی در منطقه شناخته شده است که به دلیل عقب ماندگی و نرخ کم سواد آن شناخته شده است و بسیاری از سازمان ها را بر آن داشته تا بر کمپین های آگاهی دهی در روستاها تمرکز کنند.

  • یک سرباز روس در دادگاه جنایات جنگی کیف به ابد محکوم شد

دادگاه اوکراین روز دوشنبه یک سرباز 21 ساله روسی را به اتهام قتل یک غیرنظامی اوکراینی در اولین محاکمه جنایات جنگی که پس از تهاجم روسیه برگزار شد، به حبس ابد محکوم کرد. گروهبان وادیم شیشیمارین متهم به شلیک گلوله به سر یک غیرنظامی اوکراینی در روستایی در شمال شرقی منطقه سومی در روزهای اولیه جنگ بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا