آموزشی

گزینه های بیمه درمانی در آلمان – 2022

بررسی اجمالی

آلمان به داشتن یکی از بهترین و جامع ترین سیستم های مراقبت های بهداشتی در جهان، شهرت دارد که به ساکنان خود خدمات بهداشتی، دستمزد بیماری و پوشش بیمه مراقبت های پرستاری طولانی مدت ارائه می دهد. تقریباً 90٪ از جمعیت یک عضو اجباری یا داوطلبانه در طرح بهداشت عمومی هستند در حالی که بقیه دارای بیمه درمانی خصوصی هستند. اصلاح بیمه درمانی در سال 2007 مستلزم این است که همه ساکنان آلمان حداقل برای درمان بیمارستانی و سرپایی بیمه شوند. در صورت وجود شکاف در پوشش، جریمه سنگینی باید پرداخت شود.

هزینه های طرح مراقبت های بهداشتی عمومی آلمان بسیار زیاد است و به دلیل ساختار جمعیتی و همچنین تورم هزینه های پزشکی و البته بوروکراسی بزرگی که با هر اصلاح به گسترش خود ادامه می دهد، دائماً در حال افزایش است. زیان مورد انتظار برای سیستم بهداشت عمومی در سال 2021 بیش از 7 میلیارد یورو است. تامین مالی از طریق پرداخت هایی است که توسط اعضای طرح سلامت عمومی آلمان و کارفرمایان آنها به همراه یارانه های مالیاتی بالاتر انجام می شود. یارانه مالیاتی برای سال 2022 دو برابر سال گذشته است و اکنون 28.5 میلیارد یورو است. وزیر بهداشت قبلی 20 قانون جدید را در سال 2018/2019 تصویب کرد که در سال 2020 اجرایی شد، که همه آنها هزینه بیشتری نسبت به قبل برای سیستم خواهد داشت. هدف بهبود مزایا و دیجیتالی کردن سیستم سلامت (که هنوز بسیار قدیمی و کاغذی است) بود. برخی از تغییرات برنامه ریزی شده این است که می توانید به صورت آنلاین به یک پزشک دسترسی داشته باشید، با شماره تلفن خاصی تماس بگیرید تا با یک متخصص قرار ملاقات بگیرید، از برنامه های جدید ارائه شده توسط پزشک خود برای بیماری های خاص (مثلا دیابت) استفاده کنید و از اول مارس شروع می شود. ، 2020، واجب بود فرزندان خود را در برابر سرخک واکسینه کنید. زنان بالای 19 سال می توانند به غربالگری سرطان دهانه رحم دسترسی داشته باشند. این، در کنار سایر پیشرفت‌ها، با گذشت سال‌ها هزینه بیشتری برای سیستم خواهد داشت. اصلاحات همچنین می تواند در جهت مخالف حرکت کند و منافع را کاهش دهد و آنها را سهمیه بندی کند. طرح سلامت عمومی آلمان یک سیستم سلامت اجتماعی است و هیچ گونه امنیت قراردادی در آینده ارائه نمی دهد. اثرات همه‌گیری کووید-19 بر هزینه‌های بیمارستانی، واکسیناسیون و بهداشت نیز تأثیر گذاشته است و احتمالاً تلفات بسیار زیادی بر سلامت روان کودکانی که قادر به رفتن به مدرسه و معاشرت با همسالان خود و همچنین بزرگسالان نبوده‌اند، خواهد داشت.

شما سه گزینه برای بیمه درمانی در حین زندگی در آلمان دارید:

طرح بیمه سلامت عمومی تحت نظارت دولت (gesetzliche Krankenversicherung – GKV)، بیمه درمانی خصوصی از یک شرکت بیمه آلمانی یا بین المللی (PKV) یا ترکیبی از GKV و PKV تکمیلی. اگر درآمد شما به عنوان یک کارمند بالاتر از حد آستانه 64,350 یورو حقوق ناخالص سالانه (در سال 2022) باشد، اگر خوداشتغال هستید، شاغل نیستید (یک شغل کوچک به حساب نمی آید) می توانید یک طرح بیمه درمانی خصوصی کامل را انتخاب کنید. شما بالای 55 سال سن دارید و شاغل نیستید. یافتن بهترین ارائه‌دهنده خدمات برای بیمه سلامت عمومی یا یافتن مناسب‌ترین پوشش از یک بیمه‌گر سلامت خصوصی در حالی که هنوز با نرخ رقابتی همیشه آسان نیست، اما ارزش تلاش را دارد.

از آنجایی که افراد نیازها یا انتظارات متفاوتی از بیمه درمانی دارند، درک سیستم به منظور فیلتر کردن مناسب ترین طرح هنگام زندگی در آلمان بسیار مهم است. ذکر این نکته ضروری است که شما نمی توانید به سادگی بین طرح سلامت عمومی و بیمه درمانی خصوصی به دلخواه جابجا شوید زیرا پیش نیازهای خاصی وجود دارد. توصیه های مستقل از کارگزاران بیمه با تجربه که مزایا و معایب هر دو سیستم را درک می کنند و همچنین شرایط فردی شما را در نظر می گیرند قویا توصیه می شود.

بیمه سلامت کالایی نیست که بتوان آن را با ارزان ترین قیمت خریداری کرد، بلکه یک حمایت مالی حیاتی در مواقع بیماری یا پس از حادثه است.

سیستم بیمه سلامت دولتی (GKV)

اکثر ساکنان آلمان (تقریباً 73 میلیون نفر) اعضای سیستم بهداشتی دولتی هستند. اگر حقوق ناخالص شما کمتر از 64350 یورو در سال یا 5362 یورو در ماه در سال 2022 باشد، عضویت در GKV اجباری است. طرح بیمه درمانی دولتی توسط Krankenkassen 97 اداره می شود و آنها همان نرخ پایه 14.6٪ به اضافه نرخ متوسط ​​احتمالی مکمل 1.3٪ از حقوق ناخالص واجد شرایط شما را با سقف تعیین شده در حداکثر درآمد ماهانه 4837 یورو (ارقام 2022) دریافت می کنند. . اگر بیش از این آستانه درآمدی که هر سال تعیین می شود درآمد داشته باشید، حق بیمه بالاتری پرداخت نمی کنید. با فرض حداکثر حق بیمه ماهیانه 770 یورو به عنوان کارمندی که درآمدی بالاتر از آستانه درآمد دارد، بنابراین شما یک عضو داوطلبانه هستید و سهم شما تقریباً 385 یورو خواهد بود و کارفرمای شما 385 یورو دیگر را پرداخت می کند.

حداقل دوره عمومی عضویت در هر Krankenkasse در حال حاضر 12 ماه است. می توانید با دادن اخطار دو ماهه پس از 12 ماه عضویت یا در صورت افزایش حق بیمه اضافی، ارائه دهندگان صندوق سلامت دولتی را تغییر دهید. به‌عنوان یک عضو داوطلبانه GKV، در صورتی که یک طرح بهداشتی خصوصی را ترجیح می‌دهید و توسط شرکت بیمه انتخابی خود پذیرفته شده‌اید، می‌توانید در هر زمانی با یک اخطار لغو 2 ماهه از شرکت خارج شوید.

مزایای پزشکی ارائه شده در GKV شامل مراقبت در بیمارستان (بیمارستان) به عنوان یک بیمار بخش با پزشک کشیک در نزدیکترین بیمارستان شما، مراقبت سرپایی با پزشکان ثبت شده (Kassenaerzte) و مراقبت های اولیه دندانپزشکی است. لطفاً توجه داشته باشید که هیچ پوششی برای پزشکان یا جراحان خصوصی، اتاق نیمه خصوصی یا خصوصی در بیمارستان، مراقبت های پزشکی جایگزین/همیوپاتی، یارانه های دندانپزشکی فراتر از موارد اولیه، و محصولات بینایی برای بزرگسالان یا هرگونه مزایای پزشکی در خارج از اروپا وجود ندارد. وابستگان غیر شاغل شما که در آدرس شما در آلمان زندگی می کنند در حال حاضر بدون هزینه اضافی بیمه می شوند و فقط باید در همان Krankenkasse ثبت نام کنند که شما عضو پرداخت کننده هستید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا