متفرقه

داروهایی که حتما باید در منزل داشته باشید

با نگه داشتن برخی از داروهای رایج در کابینت داروهای خود در خانه، می توانید برای اکثر بیماری های جزئی رایج آماده باشید.

ما 3 داروی ضروری را با توضیح مختصری فهرست کرده ایم. لیست زیر جامع نیست، اما به شما کمک می کند تا با اکثر بیماری های جزئی مقابله کنید. بسته به شرایط شخصی می‌توانید دسته‌های بیشتری اضافه کنید یا حذف کنید. چرا با ضد آفتاب جوش می زنیم

داروی ضد اسهال

اسهال زمانی است که مدفوع مکرر و مایع داشته باشید. عوامل زیادی می توانند باعث آن شوند، از جمله ویروس ها، باکتری ها و انگل ها، داروهایی مانند آنتی بیوتیک ها، اختلالات گوارشی مانند بیماری سلیاک یا سندرم روده تحریک پذیر. چه مقدار ضد آفتاب بزنیم؟

بیشتر اوقات اسهال نیازی به درمان ندارد و معمولاً فقط چند روز طول می کشد. اما دارو می تواند به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید. به خصوص اگر گرفتگی یا درد معده داشته باشید کمک می کند.

رایج ترین داروهای ضد اسهال شامل لوپرامید (Imodium)، بیسموت ساب سالیسیلات (Pepto-Bismol) است. تسکین دیورالیت

لطفا دستورالعمل های روی بسته یا بروشور اطلاعات داخل بسته را مطالعه کنید. این به شما می گوید که چه مقدار دارو و چند وقت یکبار مصرف کنید.

  • اگر «حشره معده» دارید، بدن شما باید از شر باکتری یا انگلی که باعث اسهال می شود خلاص شود. توقف اسهال، در این مورد، می تواند وضعیت شما را بدتر کند. بنابراین از داروهای ضد اسهال استفاده نکنید. با این حال، می توانید دیورالیت را برای جایگزینی نمک و آب مصرف کنید که با مدفوع شل از دست می دهید.
  • اگر مدفوع خونی یا سیاه دارید از لوپرامید استفاده نکنید. اینها ممکن است نشانه‌ای از یک مشکل جدی‌تر مانند عفونت باکتریایی باشد.
  • اگر به آسپرین حساسیت دارید، نباید بیسموت ساب سالیسیلات مصرف کنید. بیسموت ساب سالیسیلات را به کودکان 12 ساله یا کمتر ندهید.

کرم یا پماد هیدروکورتیزون

کرم ها، پمادهای هیدروکورتیزون – همچنین به عنوان استروئید شناخته می شوند. آنها روی پوست برای درمان تورم، خارش و سوزش – اگزما، پسوریازیس، درماتیت تماسی، بثورات حرارتی خاردار، نیش و نیش حشرات و غیره استفاده می شوند.

کرم ها یا پمادهای هیدروکورتیزون با 0.1٪ تا 1٪ در دسترس هستند.

از کرم هیدروکورتیزون یک یا دو بار در روز به مدت یک یا دو هفته کم استفاده کنید.

  • در کودکان زیر 10 سال استفاده نشود مگر اینکه پزشک آنها را توصیه کند.
  • هرگز صورت خود را نپوشانید، مگر اینکه پزشکتان بگوید مشکلی ندارد و برای شما نسخه ای تجویز کرده باشد.
  • این می تواند برخی از مشکلات پوستی صورت را بدتر کند – مانند زرد زخم، روزاسه و آکنه.
  • مراقب باشید که کرم وارد پوست شکسته یا بریدگی نشود.
  • پس از آن دست‌های خود را بشویید (مگر اینکه دستان خود را درمان می‌کنید).

مرطوب کننده

مرطوب‌کننده‌ها یا نرم‌کننده‌ها مستقیماً روی پوست اعمال می‌شوند تا آن را تسکین و آبرسانی کنند. آنها پوست را با یک لایه محافظ می پوشانند تا رطوبت را به دام بیندازند.

نرم کننده ها اغلب برای کمک به مدیریت شرایط پوستی خشک، خارش دار یا پوسته پوسته استفاده می شوند. آنها به جلوگیری از تکه های التهاب و شعله ور شدن این شرایط کمک می کنند.

مارک های مختلف زیادی وجود دارد، مارک های مورد علاقه من کرم Aveeno، پماد Epaderm، ژل Doublebase و لوسیون Dermol (به عنوان جایگزین صابون)، Sudocrem (بثورات پوشک، chilblain) هستند.

مرطوب کننده ها باید 3 یا 4 بار در روز مستقیماً روی پوست مالیده شوند. آنها باید در همان جهتی که موهای شما رشد می کنند به آرامی روی پوست صاف شوند، نه مالیده شوند. این به جلوگیری از مسدود شدن فولیکول های مو کمک می کند.

  • اگر از کرم استروئیدی یا درمان دیگری برای بیماری پوست خود استفاده می کنید، حداقل 30 دقیقه پس از استفاده از مرطوب کننده صبر کنید. سپس از استروئید یا درمان دیگری استفاده کنید.
  • هنگام استفاده از انواع نرم کننده ها (هم بر پایه پارافین و هم بدون پارافین) از آتش، شعله و سیگار دور نگه دارید.
  • هنگام استفاده از نرم کننده ها در حمام، دوش، یا روی کف کاشی، مراقب باشید که لیز نخورید.

چیزهای اضافی که ممکن است بخواهید در خانه نگه دارید:

  • کیت کمک های اولیه
  • دماسنج
  • کرم ضد عفونی کننده (ساولون)
  • بسته یخ

همیشه دستورالعمل های روی بسته های دارو و بروشورهای اطلاعاتی را دنبال کنید و هرگز از دوز اعلام شده تجاوز نکنید.

داروها را همیشه دور از دید و دسترس کودکان قرار دهید. یک کمد بلند و قابل قفل در مکانی خنک و خشک ایده آل است.

به طور منظم تاریخ انقضا را بررسی کنید. اگر تاریخ مصرف دارویی به پایان رسیده است، آن را مصرف نکنید و دور نریزید. آن را به داروخانه خود ببرید، جایی که می توان آن را با خیال راحت دور انداخت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا