متفرقه

اشکال بازاریابی سابلیمینال

سابلیمینال به معنای ضمیر ناخودآگاه محرک هایی در مغز هستند که به ضمیر ناخودآگاه افراد اثر می گذارند. طی تحقیقاتی مشخص شده که این محرک ها سابلیمینال بدون آنکه شخص متوجه شود مکانی از مغز را فعال می کنند. بازاریابی سابلیمینال نیز به همین معنا است تبلیغاتی که شخص متوجه آن نمی شود ولی بر خرید کردنشان تأثیر می گذارد. تبلیغات سابلیمینال به معنای آن است که برند ها از صدا ها، تصاویر و ویدیو هایی برای تأثیر گذاری بر روی مشتری ها استفاده کنند بدون آنکه مشتری متوجه این تأثیر شوند. چیزی که درباره این پیام های سابلیمینال خطرناک به نظر می رسد این است که مغز ما این پیام ها را دریافت می کند و نمی تواند به آن بی توجه باشد حال آنکه شخص اصلا متوجه این تأثیر پذیری نیست.

هزاران مثال وجود دارد؛ بدیهی است که همه آنها را نمی شناسیم یا وقت کافی برای بررسی عمیق آنها را ندارم. اما فهرستی از برخی از موارد مورد علاقه خود را تهیه کرده ایم.

https://salemziba.com/introducing/top-hair-transplant-centers/

سیگنال های اجتماعی

سیگنال های اجتماعی یا اثبات اجتماعی جایی است که قابل اعتماد بودن و معتبر بودن یک برند را نشان می دهد و مشتریان را تشویق می کند که به برند مذکوز اعتماد کنند تا جایی که در میزان فروش برند تأثیر گذار است.

مواردی مانند نمایش نظرات 5 ستاره یا تعداد مشتریان شما. می تواند به مشتری اجازه دهد تا اندازه و قابلیت اعتماد شما را به تصویر بکشد.

نشان دادن گردش مالی سالانه یا تعداد افراد در تیم شما راهی عالی برای ایجاد قابلیت اطمینان است.

صفحات رسانه های اجتماعی نوعی اثبات اجتماعی با نشان دادن فعال بودن یک برند یا کسب و کار و آنچه دنبال کنندگان اجتماعی آن در مورد آنها می گویند، هستند. رسانه های اجتماعی همچنین می توانند تجربه و رضایت مشتری را افزایش دهند. این می‌تواند باعث شود سوگیری‌های شناختی آن‌ها نظرشان را تغییر دهد و بر اساس آنچه دیده‌اند، تأثیری ماندگار بگذارد.

سر راه بایست

شما می توانید با ایستادن در درب منزل یا مسدود کردن خط مستقیم مشتری برای درب، بر فروش تأثیر بگذارید.

این ممکن است شبیه به دام افتادن به نظر برسد، اما مشتری متوجه نمی شود که به دلیل ماهیت ناشناخته آن “مسدود شده اند”.

استراتژی ای که در حین بازدید از بانکوک، تایلند یاد گرفتم. من به لباس‌ها بیشتر نگاه می‌کردم، به جای اینکه احساس کنم یک نماینده فروش سخت‌گیر هستم، در مورد فروش صحبت می‌کردم.

قبل از خرید امتحان کنید

معمولا در حیاط ماشین، نانوایی ها و فروش مواد مصرفی استفاده می شود.

این استراتژی تقریباً در هر صنعتی کار می کند. به طور فیزیکی کالا را به مشتریان تحویل دهید یا به آنها اجازه دهید خودشان آن را تجربه کنند.

هنگامی که یک مورد در دست آنها باشد، پشت فرمان یا از چیزی استفاده می کند، برای آنها سخت است که آن را زمین بگذارند یا ترک کنند.

به آنها اجازه می دهد تا خود را بفروشند.

به همین ترتیب، فروشگاه‌های مواد غذایی به شما اجازه می‌دهند چیزی را امتحان کنید، زیرا بدانید که آن را دوست خواهید داشت و احتمالاً بیشتر می‌خرید. نمونه برداری ده ها سال در صنایع غذایی کارآمد بوده است.

این برای فروش خانه های لوکس کار می کند، در حالی که یک نماینده هرگز نباید در خیابان پارک کند. به خریدار بالقوه اجازه دهید در آنجا پارک کند یا ماشین خود را در مسیر خانه جدید خود تصور کند.

یکی بخر، یکی رایگان بگیر.

یکی از راه های جذب مشتریان به فروش و یکی از قدیمی ترین ترفندهای موجود در کتاب ها. به عنوان یک مصرف کننده، شما برای هیچ چیز دو برابر می شوید.

بیشتر اوقات، شما برای هر دو قیمت کل یا نزدیک به آن را پرداخت می کنید. یک کالای 10 دلاری با خرید یک کالا به قیمت 18 تا 20 دلار به بازار عرضه می شود، یکی را رایگان دریافت کنید. شما احساس می کنید که یک معامله عالی دریافت می کنید.

برخی از کشورها قوانینی پیرامون این نوع استراتژی دارند. به عنوان یک قانون کلی، مشتریان را گمراه نکنید، بلکه بر تصمیمات آنها تأثیر بگذارید. رفرنس

بگذارید مشتری برنده شود.

در صنعت و تجارت اینکه مشتری فکر کند برنده شده است و حرف آخر را او زده است می توانند بسیار مثمر ثمر باشد. اینکه مشتری فکر کند با پایین  ترین قیمت معامله را انجام داده است باعث می شود از خرید خود راضی باشد.

بنابراین همیشه جایی برای تخفیف به مشتریان بدهید تا بعد از خرید در مسیر خانه در ماشین به خود ببالند.

نتیجه گیری در مورد روانشناسی بازاریابی

امیدوارم از این مقاله چیزی برداشت کنید. فرض کنید برای برند یا تجارت شما نیست. اجازه دهید این دانش باشد که چگونه بازاریابی می تواند تصمیمات خرید شما را در حرکت رو به جلو تغییر دهد.

از روانشناسی بازاریابی در تجارت خود استفاده کنید، اما قوانین و مقررات کشور خود را در مورد این استراتژی در نظر داشته باشید.

مفید باشید، ارزش ارائه دهید و هرگز مشتریان را گمراه نکنید. شما می خواهید که آن مشتری برگردد، و نمی خواهید که آنها با احساس اینکه تحت فشار هستند ترک کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا