فرهنگی و هنری

ایجاد فرهنگ شرکت برنده – نکات و مثال‌های واقعی

اگرچه فرهنگ شرکت به طور ارگانیک توسعه می‌یابد، اما می‌توانید با انجام اقدامات اولیه فرهنگی آن را در مسیر درست هدایت کنید. از ایجاد ارزش‌های بنیادی گرفته تا کار تیمی، راه‌های مختلفی برای ایجاد فرهنگ شرکتی برنده وجود دارد.

نکته اصلی این است: ایجاد مکان های کاری متعهد، با انگیزه و شادتر.

بیایید با نکات و مثال‌های واقعی به شما در رسیدن به این هدف کمک کنیم که الهام‌بخش شما هستند و شما را به سمت موفقیت تجاری سوق می‌دهند.

چگونه توسعه فرهنگ شرکت مثبت کمک می کند؟

برای هر سازمانی، ایجاد یک فرهنگ شرکتی مثبت، پله ای برای موفقیت بلندمدت است. معیارهای موفقیت مانند سودآوری، بهره وری و پایداری تا حد زیادی به فرهنگ یک سازمان بستگی دارد. آنها در صورتی به دست می آیند که کارمندان شما احساس کنند که به سازمان تعلق دارند، نه اینکه ناسازگار باشند.

کارگرانی که این احساس تعلق دارند بیشتر از شغل خود لذت می برند که منجر به بهره وری بهتر می شود. و همچنین منجر به نرخ فرسایش پایین می شود که هزینه های مرتبط با جذب، استخدام و آموزش استعدادهای جدید را کاهش می دهد.

از آنجایی که کارمندان شما زمان قابل توجهی از زندگی روزانه خود را در محیط حرفه ای سپری می کنند، فرهنگ مثبت و برنده ای را مدیون آنها هستید – فرهنگی که به آنها کمک می کند عملکرد بهتر و رشد جمعی داشته باشند.

چگونه یک فرهنگ شرکت برنده ایجاد کنیم؟

صحبت در مورد ایجاد یک فرهنگ کاری برنده و جذاب خوب است. اما نتایج واقعی ناشی از کار واقعی است.

بنابراین، چگونه می توان شروع کرد؟ بیایید مستقیماً به چیزها، چگونه ها و شگفتی ها شیرجه بزنیم (بخوانید: مثال):

  • تنوع فرهنگی را در آغوش بگیرید

چیستی:

فرهنگ شرکت برنده بر نیروی کار متنوع و فراگیر استوار است. تنها زمانی که برای افراد مختلف ارزش قائل شوید و ویژگی ها و نظرات متمایز آنها را بپذیرید، می توانید یک فرهنگ کار سالم ایجاد کنید.

چگونه:

اهمیت تفاوت ها را درک کنید، تبعیض ها را از بین ببرید و به افراد به عنوان یک تیم فکر کنید. با حذف تعصب ناخودآگاه شروع کنید و گام های کوچکی در جهت ایجاد حس وحدت بردارید. به این ترتیب است که شرکت‌ها اغلب به موفقیت‌هایی دست می‌یابند – با گرد هم آوردن همه.

نمونه موفق:

Nike نمونه ای عالی از فرهنگ شرکتی متنوع است. این برند به گردهم آوردن مردم با “ورزش” به عنوان نیروی الزام آور اعتقاد دارد. شرکت با در نظر گرفتن هدف پذیرش تنوع و شمول به سطحی عمیق تر، بر غلبه بر تفاوت ها تمرکز می کند. اینگونه است که باعث ایجاد خلاقیت و نوآوری می شود. و اینگونه است که به مزیت رقابتی دست یافته است که ارزش تقلید را دارد.

  • پیشنهادات بالاتر از حد متوسط

چیستی:

هنگام تصمیم گیری در مورد مزایا و مزایایی که به افراد خود ارائه می دهید، از حد معمول فراتر بروید. زیرا فرهنگ شرکت برنده، برای به دست آوردن استعداد مناسب و حفظ آن، به امتیازات بالاتر از حد متوسط نیاز دارد.

چگونه:

همیشه فرصتی برای بالا بردن امتیازاتی که به کارمندان خود ارائه می دهید بدون افزایش بودجه وجود دارد. اگر توانایی ارائه خدمات کامل دربان را ندارید، ساعات کاری انعطاف‌پذیر، مرخصی‌های خانوادگی، موسیقی رایگان رومیزی، میوه‌های تازه، کامبوچا و موارد مشابه را در نظر بگیرید.

نمونه موفق:

مزایا و مزایای فریبنده ذکر شده در بالا مطمئناً به عنوان منبع الهام عمل می کند، درست است؟ اما چه کسی پشت این الهام است؟ این غول نرم افزاری، Adobe است.

این شرکت تضمین می‌کند که عملاً هیچ بخشی از زندگی کارمندانش خالی از مزایای عالی نباشد. از گزینه‌های بیمه درمانی مقرون‌به‌صرفه که نگرانی کمتری را به آنها می‌دهد تا بازپرداخت تحصیلی که به آنها کمک می‌کند مهارت‌های خود را ارتقا دهند – Adobe همه اینها و خیلی بیشتر را برای ایجاد یک فرهنگ شرکتی مثبت و رشد محور ارائه می‌دهد. و شما هم می توانید.

  • حفظ و تکامل فرهنگ

چیستی :

فرهنگ شرکت برنده مستلزم تلاش مستمر است. این کاری نیست که یک بار انجام دهید و فراموشش کنید. شما باید ثابت قدم باشید و در عین حال فضای کافی برای انعطاف و رشد باقی بگذارید. تا زمانی که جوهره فرهنگ شرکت شما دست نخورده باقی بماند، می توانید سیاست های خود را برای حفظ و تکامل آن تغییر دهید.

چگونه:

به طور مداوم به دنبال راه هایی برای بهبود فرهنگ شرکت خود باشید. افراد، روندهای صنعت و تغییرات اجتماعی را ارزیابی کنید تا فرهنگ خود را مطابق با آن تطبیق دهید. این امر مستلزم تجزیه و تحلیل سیستماتیک و تصمیم گیری استراتژیک برای ابداع مجدد فرهنگ با رشد و گسترش سازمان است.

نمونه موفق:

Google استاندارد طلایی فرهنگ شرکت باورنکردنی است. گوگل با ماموریتی فوق‌العاده مانند «سازماندهی اطلاعات جهان و قابل دسترس و مفید کردن آن‌ها برای همه»، می‌داند که چگونه کارکنان را در مرکز همه کارهای شرکت نگه دارد.

از آنجایی که شرکت به رشد جهشی خود ادامه می دهد، از ارائه آنچه کارکنانش به دنبال آن هستند دور نمی ماند. با سالها اصلاح در عمل، شرکت به طور منظم پول، زمان و تلاش را برای حفظ و تکامل فرهنگ خود سرمایه گذاری می کند. و نتایج برای همه ما قابل مشاهده است.

آماده ایجاد فرهنگ مثبت برای شرکت خود هستید؟

از نکات ذکر شده در بالا بیاموزید و فرهنگ شرکتی بسازید که سازمان شما را از بقیه متمایز کند. وقتی یک فرهنگ کاری مثبت ایجاد می کنید، یک جامعه شاد و راضی از کارمندان ایجاد می کنید که سفیران برند فرهنگ شما می شوند. و این یک برد-برد است.

اما ایجاد چنین فرهنگی می تواند کمی ترسناک باشد، به خصوص زمانی که نمی دانید از کجا شروع کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا