متفرقه

چگونه یک زبان را کارآمد یاد بگیریم؟

این مقاله قصد دارد روند من برای یادگیری یک زبان و آنچه برای من برای رسیدن به تسلط به زبان ماندارین مفید بود را توضیح دهد. من از همین تکنیک‌ها و روش‌ها برای زبان‌های دیگر نیز استفاده می‌کنم، بنابراین به هیچ وجه فقط به چینی محدود نمی‌شود. اسم در زبان انگلیسی

دلیل یادگیری خود را مشخص کنید

اولین قدم برای یادگیری یک زبان این است که واقعاً علت یادگیری زبان را شناسایی کنید. آیا تصمیم گرفتید برای یک شغل یا فقط برای سرگرمی زبان انتخاب کنید؟ آیا می خواهید فقط بروید و سفر کنید یا می خواهید با فرهنگ عمیق بروید؟ در نهایت، چرا حتی به خود زحمت می دهید که زمان و تلاش خود را برای یادگیری یک زبان دیگر صرف کنید؟ لازم نیست فقط یک هدف داشته باشید، اما داشتن یک دلیل واضح برای اینکه چرا تصمیم به یادگیری گرفته‌اید و می‌خواهید با زبان چه کاری انجام دهید، به شما کمک می‌کند در طول فرآیند یادگیری بدون هدف مطالعه نکنید. جمله واره قیدی انگلیسی

حتی اگر فقط از روی هوس باشد، داشتن دلیل روشن برای یادگیری این زبان به شکل گیری و هدایت روند یادگیری شما کمک می کند. اگر از روی هوی و هوس در حال یادگیری هستید و هدف نهایی ندارید، به احتمال زیاد فقط آب را زیر پا می گذارید. ممکن است همچنان پیشرفت کنید، اما نه به اندازه ای کارآمد که گویی فعالانه به سمت یک جهت خاص کار می کنید. دقیقاً دلیل اینکه می خواهید این زبان را یاد بگیرید را مشخص کنید. لازم نیست بیش از حد عاشقانه باشد، و همانطور که قبلا ذکر کردیم، لازم نیست فقط به یک دلیل باشد.

نقطه شروعی برای رسیدن به هدف خود پیدا کنید

اگر تصمیم به یادگیری سفر داشته باشید، منابعی را انتخاب می کنید که اگر می خواهید ادبیات باستانی بخوانید، کاملاً متفاوت از منابعی است که انتخاب می کنید. حتی اگر ممکن است با همان کتاب درسی ابتدایی شروع کنید، برای شما کارآمدتر است که با یک کتاب درسی متمرکز بر اهداف خود شروع کنید، اگرچه گاهی اوقات، واقعاً انتخاب زیادی وجود ندارد. یک دوره اولیه سفر در یک زبان ممکن است بسیار خوب باشد اگر تنها کاری که می خواهید انجام دهید بازدید از کشور باشد، اما ممکن است اتلاف وقت کامل برای هدف خواندن ادبیات باستانی باشد (با فرض اینکه قصد سفر هم ندارید). بیشتر اهداف اینقدر قطبی نیستند، اما هنوز چیزی است که باید در نظر داشت.

اگر هیچ ایده ای ندارید که فرآیند یادگیری را از کجا شروع کنید، این نیز خوب است. سعی کنید در یک دوره آموزشی شرکت کنید یا با یک کتاب درسی محبوب شروع کنید و فقط ببینید که شما را به کجا می برد و چه چیزی با آن کار می کند یا نه. اگر قبلاً برای مطالب زبان خرید نکرده اید، تشخیص اینکه چگونه کتاب برای شما کار می کند یا نه می تواند سخت باشد. کتاب‌های زیادی نیز وجود دارد که بسیار ساده شروع می‌شوند و خیلی سریع از هم می‌پاشند، اما تا زمانی که بیشتر با این زبان آشنا نباشید، نمی‌توانید آن را تشخیص دهید. اگر می‌دانید به دنبال چه چیزی باشید، می‌توانید در این مرحله سریع‌تر پیش بروید، اما واقعاً ضرر زیادی نخواهد داشت، مگر اینکه چیزی به‌طور واضح بد به دست آورید. یک دوره خوب مسافرتی که منطقی است بهتر از کتاب درسی است که بیشتر را پوشش می دهد اما برای شما معنی ندارد.

کتاب درسی چیست؟

ساختار کتاب های درسی زبان تقریباً مشابه است. یک کتاب درسی یا کتاب درسی معمولی مبتدی قرار است مقدمه ای بر تلفظ داشته باشد، سپس به یک درس متشکل از یک یا دو گفتگو با چند سلام مقدماتی وارد می شود که با یک بخش واژگان، یک بخش دستور زبان، یک بخش فرهنگی و شاید دنبال می شود. چند تمرین و تمرین چند درس بعدی به دیالوگ های مختلف با موضوعات مختلف می پردازد که ممکن است در بخش خواندن نیز برای زبان ادبی بیشتر کار کند. در حالت ایده‌آل، دیالوگ‌ها و برخی تمرین‌های شنیداری دیگر روی سی‌دی یا از طریق دانلود ارائه می‌شود.

دوره های مسافرتی مشابه هستند، اما ممکن است با حذف گرامر پیچیده تر و واژگان رسمی تر به خاطر دسترسی، کمی کاهش یابد. اگر زبان از الفبای رومی استفاده نمی‌کند، ممکن است سیستم نوشتاری را به‌جز نشانه‌ها و بیت‌های مهم به‌عنوان یکی از ورودی‌های یک درس حذف کنند. مراقب باشید زیرا برخی از دوره‌های سفر فقط عبارات جلالی هستند، که اگرچه کاربرد دارند، اما بهترین قدم اول نیستند. دوره‌های مسافرتی نیز معمولاً در بیشتر موارد کمی ارزان‌تر از دوره‌های سنتی هستند، بنابراین اگر نمی‌دانید دقیقاً چه کاری انجام می‌دهید و بدتان نمی‌آید که به اصول اولیه بازگردید، می‌توانند اولین قدم خوبی باشند. با آن.

بهتر شدن سریعتر

هنگامی که دیالوگ های اساسی را پشت سر گذاشتید و اساسی ترین بخش های دستور زبان را به دست آوردید، در آن زمان است که می خواهید فرآیند یادگیری را متنوع کنید. ما می خواهیم کتاب درسی خود را با منابع خاصی که هر یک از بخش های زبانی ما را هدف قرار می دهد، تقویت کنیم (یا حتی آن را جایگزین کنیم). ما: تلفظ، واژگان، دستور زبان، زبان گفتاری، زبان نوشتاری و فرهنگ را به عنوان واحدهای اولیه با چند مورد دیگر که کمکی هستند، اما بالقوه مفید هستند، داریم.

ممکن است لزوماً در ابتدا هر کدام را جدا نکنید. بسیاری از نحوه تقویت شما به اهداف و نقاط ضعف شما بستگی دارد. با چه چیزی دست و پنجه نرم می کنید و چرا؟ اگر با دستور زبان مشکل دارید، احتمالاً می خواهید یک منبع گرامر اضافه کنید که در آن منطقی تر باشد، یا در غیر این صورت با کاهش پیچیدگی واژگان و سایر عناصر، فرآیند را ساده می کند. کتاب‌های درسی کمی کلی‌نگر هستند که به شما کمک می‌کند تا زمانی که می‌توانید مطالب را پشت سر بگذارید و با برنامه پشت کتاب درسی همگام شوید، سریع‌تر به سرعت برسید، اما اگر هر یک از عناصر را از دست بدهید، این رویکرد یکپارچه به شما آسیب می‌زند.

بسیاری از کتاب ‌های درسی سعی می‌ کنند از هر کلمه‌ای که حتی در درس ‌ها درباره آن کلمه خاص معرفی می ‌شود استفاده کنند و درک را کمی پیچیده ‌تر کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا