سفر و گردشگری

نکاتی برای اولین سفر بین المللی

1. بررسی کنید که آیا به ویزا نیاز دارید یا خیر

همانطور که سفر خود را رزرو می کنید، حتما بررسی کنید که آیا برای سفر به ویزا نیاز دارید یا خیر. ویزا سندی است که توسط کشور یا کشورهایی که در آن بازدید می کنید صادر می شود و به شما اجازه می دهد برای چند روز معین به آنجا سفر کنید.

برای اکثر کشورهای اروپا، بریتانیا، و بسیاری از کشورهای آسیایی و آمریکای لاتین، دارندگان پاسپورت ایالات متحده می توانند بدون ویزا سفر کنند یا در بدو ورود دریافت کنند. اگر به ویزا نیاز دارید و بدون آن برای پرواز خود حاضر می شوید، اجازه سوار شدن به هواپیما را نخواهید داشت – در مورد مشکلات بزرگ و از دست دادن پولی که به سختی به دست آورده اید صحبت کنید.

شهروندان ایالات متحده می توانند با مراجعه به وب سایت وزارت امور خارجه ایالات متحده و جستجوی مقصد خود، از مقررات ویزا مطلع شوند.

2. مطمئن شوید که می توانید به پول خود در خارج از کشور دسترسی داشته باشید

روزهایی که برای سفر به خارج از کشور نیاز به همراه داشتن پول نقد یا چک های مسافرتی (آنها چیست؟!) گذشته است. اکنون، به لطف اینترنت، مدیریت و دسترسی به پول هنگام سفر به سراسر جهان بسیار آسان‌تر شده است.

با بانک خود تماس بگیرید تا ببینید آیا نیاز به تنظیم هشدار سفر در خارج از کشور دارید تا بانک شما بداند چه زمانی و به کجا سفر می کنید. همچنین می‌توانید در مورد کارمزدهای بین‌المللی و اینکه آیا آنها بانک‌های شریکی در مقصد دارند که به شما در صرفه‌جویی در هزینه‌های پرهزینه «تراکنش‌های خارجی» خودپرداز کمک می‌کند، جویا شوید. یا، می توانید با باز کردن یک حساب جاری رایگان با Charles Schwab یا Ally از همه این موارد جلوگیری کنید. این دو بانک هستند که هیچ کارمزد تراکنش خارجی ندارند و هزینه های خودپرداز را بازپرداخت می کنند – حتی در سفر!

اگرچه کارت بانکی شما احتمالاً در اولین سفر در همه جا کار می کند، مهم است که یک برنامه پشتیبان خوب داشته باشید. سعی کنید در اولین سفر بین المللی خود حداقل 100 دلار، یک کارت نقدی و یک کارت اعتباری همراه داشته باشید. در صورت دزدیده شدن کیف پولتان همیشه یک کارت در اتاق هتل خود بگذارید — این بارها برای من اتفاق افتاده است. اگر کیف پول شما به سرقت رفت، این پایان دنیا نیست، زیرا هنوز راه دیگری برای دسترسی به پول خواهید داشت!

3. با مقایسه گزینه های حمل و نقل و اسکان در پول خود صرفه جویی کنید

در بیشتر سفرهای بین‌المللی باید به آنجا پرواز کنید، اما برای دور زدن مقصد، گزینه‌های دیگری مانند اتوبوس یا قطار را در نظر بگیرید. Rio2Rome ابزاری عالی برای جستجوی تمام گزینه‌های مسیر از نقطه A تا نقطه B و تشخیص اینکه کدام روش حمل‌ونقل سریع‌ترین و ارزان‌ترین است.

اتوبوس‌رانی معمولاً مقرون‌به‌صرفه‌ترین و دوست‌دار محیط‌زیست حمل‌ونقل است و همچنین به شما این فرصت را می‌دهد که از مناظر دیدنی و گپ زدن با مردم محلی استفاده کنید. برخی از کشورها حتی برنامه‌های اشتراک‌گذاری سواری مانند BlaBlaCar دارند که در اسپانیا و آلمان رایج است و می‌تواند مستقیم‌تر از مسیر اتوبوس باشد.

قبل از رزرو محل اقامت خود به گزینه های خود نگاهی بیندازید. در حالی که هتل‌ها همیشه گزینه‌های خوبی هستند، تحقیق در مورد خوابگاه، مهمان‌خانه و گزینه‌های Airbnb را فراموش نکنید که در آن سفر می‌کنید — اینها به شما فرصت ارتباط با سایر مسافران و افراد محلی را می‌دهد. هاستل های بوتیک رایج تر می شوند و اغلب اوقات با امکانات بسیار بهتری نسبت به هتل های ارزان قیمت مجهز می شوند.

هاستل ها معمولا مقرون به صرفه تر هستند. من از Hostelz.com برای مقایسه قیمت ها به صورت رایگان بین Hostelworld، Booking، Gomio و سایر سایت های اقامتی استفاده می کنم. Hostelz.com تفاوت قیمت بین هر سایت را نشان می دهد و به کاربران امکان می دهد مستقیماً از طریق سایت با کمترین کرایه رزرو کنند. با این حال، ترجیح می‌دهم رزرو واقعی را از طریق Booking.com انجام دهم، زیرا هیچ هزینه‌ای برای رزرو وجود ندارد و معمولاً می‌توان رزروها را قبل از تاریخ ورود به‌طور رایگان تغییر داد.

4. همه چیز را از قبل رزرو کنید

از چه زمانی قبل باید رزرو سفر خود را شروع کنید؟ متأسفانه، با توجه به اینکه کووید هنوز در حال انجام است، تشخیص این موضوع دشوار است. یک نظرسنجی اخیر نشان داد که برخلاف توصیه‌های گذشته، رزرو کردن نزدیک به تاریخ عزیمت، معاملات لحظه آخری را برای شما به ارمغان می‌آورد زیرا خطوط هوایی در تلاش برای پر کردن هواپیما هستند. از طرف دیگر، نتایج نظرسنجی همچنین به این نتیجه رسیدند که زمان ایده آل برای رزرو پروازهای ارزان به اروپا 180 روز قبل از پرواز است.

اگر زیر 26 سال سن دارید، فقط به خاطر جوان بودن می توانید از تخفیف پرواز برخوردار شوید! برای دریافت تخفیف برای جوانان، به موتورهای جستجوی پرواز مانند StudentUniverse نگاه کنید. مهم نیست که چه، بهترین زمان برای رزرو زمانی است که پول داشته باشید و آماده باشید تا اولین سفر بین المللی خود را انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که برای هر کشور پروازهای خروجی دارید زیرا بسیاری از خطوط هوایی به شما اجازه نمی‌دهند در یک پرواز یک طرفه سوار هواپیما شوید.

اگرچه من درازمدت سفر کرده ام، هنوز هم همیشه محل اقامت را از قبل رزرو می کنم. این ایده که بعد از یک روز طولانی سفر در مکانی ظاهر شوم بدون اینکه بدانم کجا می خوابم، من را مضطرب می کند — اما برخی از مردم این را هیجان انگیز می دانند. حداقل برای روز ورود خود جایی برای اقامت رزرو کنید. فرم های گمرکی تقریباً همیشه از شما می خواهند که مکان اقامت خود را لیست کنید. کارت ویزیت محل اقامت خود را روی خود نگه دارید تا درصورتی که تلفنتان در حین بیرون رفتن از خانه بمیرد، در صورتی که در مسیر برگشت با مشکل مواجه شوید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا