سفر و گردشگری

4بهترین مکان‌ برای بازدید در کلمبیا: شهرهای کوچک و پوبلوها

1. گواتاپه، رنگارنگ ترین شهر کلمبیا

گواتاپه را اغلب «رنگارنگ ترین شهر کلمبیا» می نامند. این مکان با خیابان‌های کوچک، خانه‌های رنگارنگ و مجموعه‌ای از گردشگران شاد، مستقیماً از دیزنی لند خارج شده است!

گواتاپه 10 دقیقه با ماشین از لاپیدرا، یکی از بزرگترین صخره های مستقل جهان، فاصله دارد. از آنجایی که کل منطقه بسیار کوچک است، یک روز برای هر دو کلمبیا کافی است.

پس از گذراندن صبح در پیاده‌روی در لاپیدرا، می‌توانید بعد از ظهر را به شگفت‌انگیز شدن در جاده‌های پر جنب و جوش گواتاپه اختصاص دهید. چند کافه درست روبه‌روی میدان مرکزی قرار دارند و فرصت‌های زیادی را برای تماشای مردم فراهم می‌کنند.

ناگفته نماند که رنگ‌هایی که خیابان‌های گواتاپه را تزئین می‌کنند، تماشایی هستند. از قرمز روشن گرفته تا آبی پررنگ، هرگز چنین خانه های جذابی را ندیده اید.

2. JARDIN، یک شهر استعماری معمولی در منطقه قهوه

Jardin که در قلب منطقه قهوه Antioquia واقع شده است، یکی دیگر از پائوبلوهای زیبا با تاریخ طولانی و پر جنب و جوش است. در اینجا نیز ساکنان نمای خانه های خود را با رنگ های روشن رنگ آمیزی می کنند و از طاقچه و سایبان خود گل می آویزند.

مرکز Jardin با یک کلیسای جامع برجسته که از صخره های تراشیده شده محلی ساخته شده و یک میدان اصلی سنگ فرش شده با سنگ های رودخانه مشخص می شود. در Jardin هرگز از طبیعت دور نیستید: فقط چند دقیقه رانندگی تا آبشارها و مسیرهای جنگلی، مناطق تماشای پرندگان و مسیرهای کوهستانی راه است.

در شهر، بوتیک‌ها صنایع دستی محلی می‌فروشند و می‌توانید در یک شیرینی‌فروشی چند نسل از غذاهای شیرین را امتحان کنید (حتی پاپ هم طرفدار آن است).

برای شهری که نزدیک به کشور قهوه است، جای تعجب ندارد، جاردین دارای انبوهی از چاله‌های نوشیدنی محلی و کافه‌های مد روز است که دانه‌های برشته شده در تپه‌های اطراف شهر را برشته می‌کنند.

چیزی که Jardin را به یکی از بهترین مکان‌های دیدنی در کلمبیا تبدیل می‌کند، احساس اجتماع است. برای گذراندن چند روز در Jardin برنامه ریزی کنید، اما اگر مدت طولانی تری بمانید تعجب نکنید.

3. جریکو، یک جواهر پنهان در آنتیوکویا

جریکو یک شهر کوچکتر و کمتر شناخته شده است که تقریباً در نیمه راه بین Jardin و Medellin واقع شده است. برای بالا رفتن از دامنه کوه، یک اتوبوس سنگین و طاقت فرسا است، اما ارزش سفر برای بازدید از یکی از جالب‌ترین مکان‌های کلمبیا را دارد.

جریکو هنوز نسبتاً خارج از رادار گردشگری بین المللی است. (تا همین اواخر، شما حتی نمی توانستید آن را در Lonely Planet پیدا کنید.) بسیاری از گردشگران کلمبیایی به اینجا می آیند، بسیاری از آنها زائرانی هستند که از زادگاه سانتا لورا، اولین و تنها قدیس کلمبیا بازدید می کنند، که در سال 1874 در جریکو به دنیا آمد و چیزی است. از یک نماد محلی

جریکو یک جامعه محکم و عمیقاً پارسا باقی می ماند. کمتر از 17 کلیسا در شهر و یک مدرسه علمیه با جمعیت سالم بیش از 40 کشیش احتمالی وجود دارد – برای یک شهر کوچک با بیش از 12000 نفر بد نیست.

موزه‌ها، کتابخانه‌های تاریخی و باغ گیاه‌شناسی جذاب از جمله بهترین کارهایی هستند که می‌توان در شهر انجام داد. جریکو حتی مجسمه کوچک مسیح رستگار خود را دارد که مناظر عالی از شهر را ارائه می دهد.

جریکو نیز مانند Jardin پایگاه خوبی برای گردشگری قهوه است. La Nohelia یک مزرعه محلی است که فعالیت های اکوتوریسم (از جمله تورهای قهوه) و اقامت در محل را ارائه می دهد.

اگر هوای آزاد می‌خواهد، صبح زود به لاس نوبس پیاده‌روی کنید، چشم‌اندازی که شما را به بالای ابرها هدایت می‌کند، و از Ecoland دیدن کنید تا پاراگلایدر پشت سر هم بر فراز دره سرسبز را امتحان کنید.

در شهر، از پله های سنگی غول پیکری که قسمت های بالایی و پایینی جریکو را به هم متصل می کند، بالا بروید. برای تماشای صنعت‌گرانی که در ال ساتوریا و دون رافا می‌سازند، کیف‌های چرمی سنتی، و قهوه محلی می‌نوشند، به کارگاه‌ها بروید. Bomarzo را از دست ندهید، یک فضای خلاقانه چند منظوره که اخیراً افتتاح شده و گالری‌ها، کافه‌ها و استودیوهای هنرمندان را در خود جای داده است.

یک مکان ایده آل برای اقامت در جریکو، El Despertar، یک هتل بوتیک است که در یک خانه عمارت به سبک Antioquian واقع شده است.

4. VILLA DE LEYVA، خانه بزرگ ترین میدان اسپانیایی کلمبیا

ویلا د لیوا با معماری استعماری، خیابان های سنگفرش و نماهای سفیدش، یکی از زیباترین شهرهای کلمبیا به حساب می آید. بهتر است بدانید که بزرگترین میدان اسپانیایی در کشور، پلازا مایور با مساحت 150000 فوت مربع، قرار دارد.

این شهر جذاب که در کمتر از 100 مایل (160 کیلومتر) از بوگوتا (یا حدود 3.5 ساعت با ماشین یا اتوبوس) قرار دارد، مقصد مورد علاقه مسافران محلی و بین المللی است. در واقع، این شهر آنقدر زیبا و به خوبی حفظ شده است که یک مکان فیلمبرداری محبوب برای فیلم های دوره ای و برنامه های تلویزیونی است. وقتی در خیابان های سنگفرش آن قدم می زنید، احساس می کنید در زمان گیر کرده اید.

علاوه بر معماری و موزه‌های تاریخی قرن شانزدهم، ویلا د لیوا در دره‌ای قرار دارد که سرشار از فسیل‌های مربوط به دوران کرتاسه است. بنابراین شما همچنین می توانید برخی از نمونه های خوب را که در موزه های تخصصی این منطقه به نمایش گذاشته شده اند، مشاهده کنید. ویلا د لیوا همچنین دارای منظره ای پر رونق از غذا است، بنابراین مکانی عالی برای چشیدن برخی از بهترین غذاهای محلی کلمبیا است.

اگر بین بوگوتا و سن گیل سفر می کنید، ویلا د لیوا یک توقف عالی است. توصیه می شود حداقل دو روز را صرف کنید تا واقعاً فضای بی انتها را جذب کنید.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا