6 روندی که در سال 2030 در مورد تجارت الکترونیک وجود خواهد داشت

1. پهپادهای تحویل خودکار می توانند به جریان اصلی تبدیل شوند
پهپادهای تحویلی قادر به حمل و نقل و خودکارسازی حمل و نقل در حجم های مختلف، بدون دخالت انسان هستند.
مزایای حمل و نقل خودکار برای تجارت الکترونیک بسیار است. آنها عبارتند از:
- سرعت در زمان تحویل
- کاهش هزینه های حمل و نقل
- کاهش تصادف
- کاهش خطای انسانی
- کاهش انتشار CO2
- و رضایت مشتری
Amazon Prime Air یک پلتفرم تحویل بسته جدید شرکت آمازون است که می تواند بسته های 5 پوندی را در عرض کمتر از 30 دقیقه تحویل دهد. این پلتفرم به وسلیه پهپاد های کوچک بسته ها را تحویل می دهد که در آمریکا، بریتانیا، اتریش، فرانسه و اسرائیل شروع به فعالیت آزمایشی خود کرده است. در آگوست 2020، آمازون مجوز FAA را دریافت کرد تا از پهپادهای تحویل پرایم ایر خود برای تحویل «ایمن و کارآمد» بستهها به مشتریان استفاده کند.
همچنین، UPS Flight Forward اولین شرکتی بود که گواهینامه کامل دولت ایالات متحده را برای راه اندازی یک خط هوایی پهپاد دریافت کرد. در سال 2020، UPS Flight Forward و CVS برای تحویل داروهای نسخهای از یک داروخانه CVS به دهکدهها، فلوریدا، بزرگترین جامعه بازنشستگان ایالات متحده در ایالات متحده، شریک شدند.
2. واقعیت مجازی یک بخش اساسی از ابتکارات بازاریابی خواهد بود
استفاده از دستگاههای واقعیت مجازی به مردم این امکان را میدهد تا محصولات را از هر زاویهای که تصور میکنند ببینند و آن محصولات را در محیطهای مجازی در حال عمل ببینند.
با واقعیت مجازی، میتوانیم به سرعت نوع محصول مورد نظر خود را تغییر دهیم و محیط را تغییر دهیم تا بتوانیم محصولات را در زمینههای مختلف مشاهده کنیم.
انتظار می رود این صنعت چندین صنعت مانند آموزش، رسانه های اجتماعی، بازی های ویدیویی و سرگرمی را متحول کند.
3. خریدهای درون برنامه ای در پلتفرم های رسانه های اجتماعی رایج خواهد بود
فیسبوک و اینستاگرام این امکان را برای مشتریان فراهم میکنند که محصولات را بدون ترک آن پلتفرمها بخرند.
فروشگاههای فیسبوک به شما امکان میدهند فروشگاهی را راهاندازی کنید که مردم بتوانند آن را مرور کنند و به مردم اجازه میدهد محصولات شما را مستقیماً در فیس بوک خریداری کنند.
در حال حاضر میتوانید برندهایی مانند ThreadBeast را ببینید که این نوع ویترینهای رسانههای اجتماعی را راهاندازی میکنند.
پستهای خرید اینستاگرام به شما این امکان را میدهند که محصولات خود را به پستهای اینستاگرام خود اضافه کنید و بدون خروج از پلتفرم، پرداخت آسان را فعال کنید.
به همین ترتیب، Pinterest دارای یک ویژگی خرید پین است که به خریداران اجازه می دهد محصولات را مستقیماً در Pinterest خریداری کنند.
اینها ابزارهای عالی برای شرکت ها برای افزایش فروش هستند زیرا 54 درصد از کاربران رسانه های اجتماعی با استفاده از رسانه های اجتماعی محصولات را تحقیق می کنند. نه تنها این، این ابزارها سفر مشتری را ساده و کوتاه می کنند و تراکنش های رها شده را کاهش می دهند.
4. بازارهای نوظهور نقش بزرگی خواهند داشت
در جولای 2021، بیش از 4.8 میلیارد کاربر آنلاین وجود داشت. این 63 درصد از جمعیت 7.7 میلیاردی جهان بود.
Cybersecurity Ventures پیشبینی میکند که تا سال 2030، 7.5 میلیارد کاربر اینترنت وجود خواهد داشت که 90 درصد از جمعیت جهانی 8.5 میلیارد نفری در سال 2030 خواهد بود.
درصد بالایی از این کاربران اضافی اینترنت در بازارهای نوظهور مانند هند، چین، برزیل، روسیه و آفریقای جنوبی زندگی خواهند کرد. این منجر به 2.7 میلیارد مصرف کننده بالقوه اضافی در اینترنت می شود.
این می تواند منجر به افزایش گسترده سود برای شرکت های مبتنی بر تجارت الکترونیک در هر اندازه شود.
5. تجارت صوتی محبوبیت خود را افزایش خواهد داد
تجارت صوتی تا سال 2022 در ایالات متحده به بیش از 40 میلیارد دلار خواهد رسید. امروزه در حالی که بازاراسپیکر های هوشمند به سرعت رشد می کند بازهم بیشتر فعالیت های صوتی از طریق دستیارهای مجازی تلفن همراه انجام می گیرد.
علاوه بر این مصرف کنندگان بیشتر از ویژگی های صوتی موتورهای جستجوگری مثل گوگل یا بینگ برای جستجو استفاده می کنند.
با توجه به این که اغلب جستجوی های صوتی بع صورت یک سوال انجام می گیرد می تواند رتبه بندی وب سایت ها را تحت تأثیر قرار دهد.
6. توضیحات بیشتر محصول در قالب ویدئو خواهد بود
طبق مطالعات انجام شده توسط Social Media Today، 60 درصد از خریداران ترجیح می دهند ویدیوی محصول را تماشا کنند تا توضیحات محصول را بخوانند.
همچنین، 64 درصد از خریداران پس از تماشای ویدیوهای برند در شبکه های اجتماعی، تمایل بیشتری به خرید محصول دارند.
این مطالعات به اثبات این نکته کمک میکند که خریداران در هنگام خرید، برای درک بهتر ارزش پیشنهادی، تجربیات تعاملی بیشتری را میخواهند.
علاوه بر این، فرمت ویدیویی برای ارائه نمایش محصول و استفاده از اینفلوئنسرهای اینترنتی ایده آل است.
آمازون در حال حاضر از توضیحات بیشتر محصول در قالب ویدیویی استفاده می کند و این روند تنها در کل فضای تجارت الکترونیک رشد خواهد کرد.
7- هوش مصنوعی و دستیاران آنلاین فروشگاه ها را تغییر می دهند
در فروشگاه ها برای ارتباط بهتر وبیشتر با مشتریان ربات هایی تعبیه شده اند که بر اساس هوش مصنوعی کار می کنند و اطلاعات مشتریان را جمع آوری و در انتخاب محصول مناسبشان آن ها را یاری می کنند. این ربات ها با پرسیدن سوال و کسب تجربه ارتقا یافته و در پاسخگویی به مشتریان پیشرفت می کنند. ربات های هوشمند فروشگاهی علاوه بر پاسخگویی وکمک به مشتریان، انتقادات و شکایات آن ها را نیز ثبت و بررسی می کنند.