سفر و گردشگری

5 تا از بهترین شهرهای جهان برای بازدید در سال 2022

کشف کنید که چگونه این بیماری همه گیر هویت و پیشنهادات مراکز شهری بزرگ در سراسر جهان را تغییر داده است.

همانطور که کشورها از همه‌گیری خارج می‌شوند و عصر جدیدی از گردشگری را در پیش می‌گیرند، تمرکز بر پایداری و بازارهای قوی سفر داخلی ثابت کرده است که به شهرها در بهبود آنها کمک می‌کند.

10 شهر برتر از «شاخص 100 مقصد برتر شهر 2020» Euromonitor International انتخاب شدند که تجزیه و تحلیل جامعی از معیارهای کلیدی ارائه می دهد که پتانسیل رشد گردشگری یک شهر، انعطاف پذیری در بحران و تلاش های پایدار را نشان می دهد.

هشت مورد از 10 قطب شهری برتر در اروپا مستقر هستند، جایی که چشم انداز گردشگری به شدت در حال تغییر است تا گردشگرانی را جذب کند که بهتر با اولویت های در حال تغییر شهرها، ساکنان آن و محیط زیست هماهنگ باشند.

این شاخص 54 معیار مختلف را در 100 مقصد شهری در شش رکن کلیدی مقایسه کرد. عملکرد اقتصادی و تجاری؛ عملکرد گردشگری؛ سیاست ها و جاذبه های گردشگری؛ زیرساخت های گردشگری؛ سلامت و امنیت؛ و پایداری، با عملکرد برخی شهرها در برخی مناطق بهتر از سایرین.

1.پاریس

فرانسه که خانه لوور، نوتردام، دیزنی لند پاریس و برج ایفل است، یکی از پربازدیدترین کشورهای جهان است که بخش گردشگری و مسافرتی آن پیش بینی می شود هر سال تقریباً 35 درصد رشد کند.

آخرین تحقیق انجام شده توسط شورای جهانی سفر و گردشگری علاوه بر این انتظار دارد که هزینه های داخلی هر سال بیش از 56 درصد افزایش یابد که نشان دهنده عملکرد فوق العاده قوی سفرهای داخلی پاریس در سال 2021 است. افزایش سفرهای داخلی به بهبود اقتصاد کشور کمک کرد. به شدت تحت تأثیر از دست دادن مشاغل ناشی از همه گیری COVID-19 قرار گرفته است.

پاریس از زمان پذیرش گردشگران بین المللی در اواسط سال 2021 و حذف الزامات آزمایش pcr برای مسافران اروپایی واکسینه شده، از نظر سیاست گردشگری و جذابیت در رتبه دوم جهانی قرار گرفت.

2.دبی

دبی بالاترین رتبه را در بین 10 شهر برتر برای سلامت و ایمنی به دست آورد، زیرا نشان جهانی “سفرهای ایمن” را توسط شورای جهانی سفر و گردشگری دریافت کرد که به مسافران امکان می دهد مکان هایی را با پروتکل های بهداشتی و بهداشتی استاندارد شناسایی کنند.

این شهر از اواسط سال 2020 به روی مسافران بین المللی باز شده است و دولت با اقدامات ایمنی سختگیرانه و نرخ بالای واکسیناسیون به گردشگران اطمینان داده است. پاسخ خوب اجرا شده آن به همه‌گیری، بازگشایی مکان‌ها و خدمات را خیلی زودتر ممکن کرده است. علاوه بر این، دبی یکی از شهرهای برتر برای درآمد قابل تصرف است که از بخش مهمان نوازی و اوقات فراغت آن پشتیبانی می کند.

3.آمستردام

در سال 2021 آمستردام حدود 113000 دلار آمریکا برای جذب نوع مناسب از گردشگران با تبلیغ جاذبه های منحصر به فرد شهر – مانند هنر خیابانی و مرتفع ترین تاب اروپا – سرمایه گذاری کرد. شهردار آمستردام در تلاشی برای زیست پذیرتر کردن شهر برای مردم محلی و بهبود شهرت آن برای گردشگران، ممنوعیت مسافرانی را که قصد بازدید از کافه های شاهدانه را دارند، پیشنهاد کرده است. این در پاسخ به رفتار نامطلوب بازدیدکنندگان مطرح شد.

این شهر از نظر عملکرد اقتصادی و تجاری در رتبه ششم جهانی قرار گرفت که با کاهش نرخ بیکاری همراه با درآمد قابل تصرف بیشتر و رشد جمعیت مطابقت دارد.

4.مادرید

در تلاش برای بهبود کیفیت هوا و کاهش گرمای تولید شده توسط فعالیت های انسانی، مادرید قرار است یک “دیوار سبز” به طول 75 کیلومتر داشته باشد که شامل درختان بومی اطراف شهر است. پیش بینی می شود که این پروژه سالانه حدود 160000 تن CO2 جذب کند و با تغییرات آب و هوایی مبارزه کند. پایتخت اسپانیا از نظر پایداری بالاترین رتبه را در مقیاس جهانی دارد و در آمار گردشگری بیش از حد از استکهلم بهتر است.

مادرید از نظر سیاست گردشگری و جذابیت در رتبه سوم قرار دارد و در حال هدف قرار دادن تعداد بیشتری از گردشگران «با کیفیت»، از جمله مشتریان ارشدی است که از جاذبه‌های فرهنگی شهر و صحنه‌های خوراک‌شناسی قدردانی می‌کنند. در اروپا، فرانسه، آلمان و پرتغال تمرکز اصلی با چین، ایالات متحده و کشورهای آمریکای جنوبی هستند که مناطق انتخاب شده برای کمپین خارج از اروپا را نمایندگی می کنند. هدف این است که مادرید را به عنوان یک مقصد شهری در سطح جهانی با گرما و فضایی پویا به نمایش بگذاریم.

5.رم

“برنامه راهبردی گردشگری رم 2019-2025” با قرار گرفتن در رتبه چهارم پس از لندن، توکیو و مسکو برای زیرساخت های گردشگری، که به پیشنهادات و تجربیات در دسترس بازدیدکنندگان می پردازد، با هدف جلوگیری از توریسم بیش از حد، ایجاد سود به روشی پایدار و همچنین حفظ سطح بالا است. -تجربه با کیفیت برای گردشگران و ساکنان

در حالی که پایتخت ایتالیا به عنوان یک مقصد فرهنگی پیشرو در نظر گرفته می شود، نمایش رویدادهای آن و بهبود خدمات آن باعث افزایش شهرت آن با ارائه کامل تر می شود. علاوه بر این، هدف برنامه استراتژیک بهبود دسترسی از نظر شبکه حمل و نقل شهر و علائم گردشگری است.

به طور کلی این حرکت‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که رم را به عنوان مقصد نهایی توریستی شهری قرار دهند و هماهنگی بیشتری بین بازدیدکنندگان و افراد محلی ایجاد کنند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا